Valg av bilstol

Har kjøpt en Acta Garco vogn og tenkte derfor å kjøpe et bilsete i samme merke nettop så vi kunne lett plassere det på vogna, så var godt å høre at dere var veldig fornøyd med dette bilsete :) Har bare lest at "alle" skal ha Maxi Cosi ;)

Vi kjøpte det av søsteren til mannen som har en datter 1 år eldre enn vår, og jeg også leste at alle skulle ha maxi cosi men vi har vært super fornøyd med vårt. Det blir sikkert du også!

Vi har kjøpt Maxi-Cosi Carbiofix med adapter til Emmaljunga Mondial Duo vogn. Tror vi blir fornøyde :)

Noen som vet om det er noe vektforskjeller på akta-graco og maxi-cosi setene?

Altså om det ene er lettere eller tyngre enn det andre? :)

Jeg gikk egentlig for britax selv om dette er tungt... Fordi jeg liker 5punktsele... Det skal jo ikke ha noe å si, så lenge man fester baby skikkelig da... Så endte opp med maxicosi likevel... Pga mye bredere utvalg i vogner som passer, og at det er genialt med basen som man kan velge belte/isofix...
Nå blir dette min br 3 under 4 år, så vet ikke enda hvem som skal sitte på isofixstolene (2 av 3 er idofix) og byttet nok når eldstemann skal fremovervendt...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Vi hadde MaxiCosi Cabriofix til forrige baby og var superfornøyd med det, men denne gangen blir det iZi Sleep med base siden jeg har fått av en kollega. Jeg har hørt at det er et bra sete også, men aldri prøvd det :)

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix med base sist, denne gang blir det BeSafe Izi Go med base fordi jeg synes det er sikrere med 5-punkts sele på barnet istedet for 3-punkts.
Har kjøpt basen men ikke stolen ennå.

Back
Topp