Valg av bilstol

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har dere bestemt dere for hvilken bilstol dere skal ha til babyen?
Har dere kjøpt allerede?

På datteren min som er født i 09 brukte vi besafe izi sleep med base og det jeg ikke likte med den var blant annet at hodet hennes tippet forover når hun sov, stort og tungt å bære inn og ut av bilen.

Har sett litt på maxi cosi med base i år men har ikke bestemt oss enda.

Har dere kjøpt allerede?

På datteren min som er født i 09 brukte vi besafe izi sleep med base og det jeg ikke likte med den var blant annet at hodet hennes tippet forover når hun sov, stort og tungt å bære inn og ut av bilen.

Vi har maxi cosi med base (kan festes med både isofix og belte) etter lillesøster, og er kjempe fornøyd :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Vi har både maxi cosi og acta graco med base. Jeg liker acta gracoen mye bedre. Den er på en måte større og lengre så poden har mye bedre plass i den selv nå som han er over året. I tillegg kan basen festes med belte og for eksempel stå i midten av bilen slik at det blir god sitteplass på begge sider dersom du har 5 seter og kanskje 1 eller 2 barn fra før.

Fordelen med maxi cosi er at den kan brukes på masse barnevogner etc men jeg har aldri følt jeg trenger det så har ikke adaptere til vognene mine for å få den på.

Har dere kjøpt allerede?

Vi har basafen fra samme året og er kjempe fornøyd:) blir å bruke det denne gangen også:)

Vi har Maxi Cosi Cabrio Fix med base fra lillesøster fra 2009. Kjempefornøyd med setet, ikke så altfor tungt (av de letteste) og basen kan festes med både belte og isofix. Så vi venter å få det tilbake fra utlån litt før termin.

Jeg har hørt mye positivt om Maxi Cosi sitt sete, så jeg lurer på at det kanskje blir det. Men ingenting er bestemt enda, unntatt at det blir sete med Iso Fix base siden vi endelig har bil med mulighet for det.

Vi skal ha maxi cosi cabriofix til begge guttene. Hadde det til storesøster og var kjempefornøyd. Det hadde vi lånt så nå må vi til innkjøp av to nye.

Kjøpte bilstol her om dagen, og det ble en besafe izi sleep :)

Har teutonia sitt sete, Tario. Men er akkurat likt acto graco sitt.

Vi har lånt et besafe IZIsleep...

Maxi cosi cabriofix. Kan brukes både med belte og isofixfester. Derfor valgte vi den. Også er den ganske lett. :)

Her kjøpte vi maxi-cosi cabriofix med isofix base på kampanjetilbud for en tid siden :)
Gleder meg til å prøve det.
Har hørt så mye positivt om det og hvor lett det er å håndtere :)

Brukte maxicosi cabriofix med isofix base. Dette setet er lett å bære på når de andre skal leveres i barnehagen o.l. Samt at jeg har muligheten å sette den på understellet til vogna;)

Vi har både maxi cosi og acta graco med base. Jeg liker acta gracoen mye bedre. Den er på en måte større og lengre så poden har mye bedre plass i den selv nå som han er over året. I tillegg kan basen festes med belte og for eksempel stå i midten av bilen slik at det blir god sitteplass på begge sider dersom du har 5 seter og kanskje 1 eller 2 barn fra før.

Fordelen med maxi cosi er at den kan brukes på masse barnevogner etc men jeg har aldri følt jeg trenger det så har ikke adaptere til vognene mine for å få den på.

Har kjøpt en Acta Garco vogn og tenkte derfor å kjøpe et bilsete i samme merke nettop så vi kunne lett plassere det på vogna, så var godt å høre at dere var veldig fornøyd med dette bilsete :) Har bare lest at "alle" skal ha Maxi Cosi ;)

Back
Topp