Valg av babydyne..?

TRULTEMOR81

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Januarlykke 2020
Vi har valgt å kjøpe bedside crib til sprella vår og jeg har nå begynt å undre meg over hvilken type dyne vi bør skaffe..
Det blir jo et kaldt halvår etter fødsel og jeg merker jeg blir usikker. Er førstegangs så har lite sammenlikningsgrunnlag. [emoji28]
Hun skal ligge på soveskinn fra Nøstebarn og sengekant er utelukket. [emoji6]

Dere andre som har eller skal ha tilsvarende seng, hva slags dyne skal dere ha?

Hvilken størrelse?

Hvilket materiale? Bomull, fiber, dun, ull???

Finnes det ulldyne?

Har kjøpt vanlig standar babydydne på Kid. Og en litt større junior dyne. Men kommer nok til å bruke "sovepose " for det meste. Slik som kan knyttes fast i sengen

Eg bruker ikke dyne på så små. Liker sovepose mye bedre :) har en enkel en fra IKEA som funker kjempefint:)

Eg bruker ikke dyne på så små. Liker sovepose mye bedre :) har en enkel en fra IKEA som funker kjempefint:)

Hvorfor ikke dyne? Er det med tanke på krybbedød eller at de sparker av dynen?
Er usikker selv på hva jeg skal velge!

Vi har brukt dundyne året rundt på førstemann. Men i starten var det et problem at dyna ble sparket av, så sovepose høres ikke dumt ut. Ellers får man kjøpt slike klyper til å feste i dyna og deretter i sprinklene... fungerte ok.

Hvorfor ikke dyne? Er det med tanke på krybbedød eller at de sparker av dynen?
Er usikker selv på hva jeg skal velge!
Sist havna dyna over ansiktet hele tiden, å det skremte meg sykt med tanke på krybbedød. Så da kutta eg den ut [emoji28] sovepose holder seg der den skal og er god og varm :)

Babydyne i dun først, når den blir sparket rundt har vi sovepose i dun liggende klar[emoji4]

På de to første har vi brukt bare helseteppe i starten da de ble født på våren, før vi gikk over til sovepose. Dyna har de sparket så mye på at kegbhar vært redd de skal få den over hodet :/ Dere som bruker sovepose fra de er nyfødt, hvilken bruker dere? De virker så store til nyfødte. Og har dere tips til noen som er varme :)?

På de to første har vi brukt bare helseteppe i starten da de ble født på våren, før vi gikk over til sovepose. Dyna har de sparket så mye på at kegbhar vært redd de skal få den over hodet :/ Dere som bruker sovepose fra de er nyfødt, hvilken bruker dere? De virker så store til nyfødte. Og har dere tips til noen som er varme :)?
IKEA sin for dei minste er veldig kjekk, og mange er godt fornøyd med den :)

Vi brukte dundyne til første både i senga, vugga og vogna og var veldig fornøyd med det. Prøvde pose men det var bare styrete og fikk det ikke til å fungere med festene i senga. [emoji28] Er egentlig bare å prøve å finne ut hva som passer best for dere

Vi har brukt dundyne året rundt på førstemann. Men i starten var det et problem at dyna ble sparket av, så sovepose høres ikke dumt ut. Ellers får man kjøpt slike klyper til å feste i dyna og deretter i sprinklene... fungerte ok.
Hvor får man tak i disse klypene?

Vi ble anbefalt helårs dun dyne [emoji5]
Vi har kjøpt en i 80x100 og en i 65x80

Back
Topp