Valg 2017

Ja, syns det er litt underlig at jeg ikke får stemme. Har bodd i Norge i 11år nå. Og jeg hadde selvfølgelig stemt om jeg fikk lov, til tross for dritt slenginga [emoji6] (helt enig, vi hadde jo ikke latt ungene holdt på sånn som de gjør til tider)
Men hvis jeg hadde søkt om statsborgerskap så måtte jeg ha gitt fra meg mitt nederlandske. For min del hadde det gått greit egentlig, men da hadde ungene også mistet sitt og det vil jeg ikke (de har begge, siden de har foreldre fra begge land..)
Får lov til å stemme i kommune- og fylkesvalget da [emoji5]
Trodde ikke ungene mistet sitt. Har man foreldre fra hvert sitt land, så kan man søke om å få begge. Før var det vel mer slik at man bare kunne ha et på barna.

Trodde ikke ungene mistet sitt. Har man foreldre fra hvert sitt land, så kan man søke om å få begge. Før var det vel mer slik at man bare kunne ha et på barna.

De har/får begge nå (venter nr 2 om noen uker). Men hvis jeg gi fra meg mitt nederlandske statsborgerskap og får norsk har de ikke foreldre fra begge land lenger, for da har både meg og pappaen norsk pass (selvom jeg er født og oppvokst i Nederland) [emoji53] Ambassaden sa i alle fall at det fungerer sånn..

Last edited:
Back
Topp