Valentines day...

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Pleier folk å feire det? :) Vi pleier å kose oss litt ekstra, og gi hverandre en liten gave eller noe. I år har jeg ikke komt på hva jeg skal kjøpe..

Hva pleier dere gjøre, og om dere ska gi noe, hva skal dere gi? :)

Tenker den kommende pappaen fortjener en liten oppmerksomhet siden han er så tålmodig, flink, omtenksom og forståelsesfull ; ))

Vi syns valentines er noe tull :P Så vi pleier aldri og gjøre noe ut av dagen.
Men er jo sikkert koselig for dem som liker den dagen ;)

Vi feirer det ikke, men vi feirer ikke dager som morsdag/farsdag heller. Synes sånne dager er mest for at butikkene skal selge. Men kose oss gjør vi ofte da, men ikke nødvendigvis på en spesiell dag :-) Om man har et spesielt forhold til dagen, er det jo koselig å feire den da :-)

Vi pleier ikke gjøre stort på den dagen, spise litt ekstra god middag kanskje, også får jeg nok kanskje blomster. Men jeg syns det er mye koseligere hvis mannen kommer hjem med blomster på helt vanlige dager:)

Vi er begge ganske anti både valentines og mors/fars/kvinne/etc-dagene. Men, i år, HELT tilfeldig (fordi samboer bare er hjemme annen hver helg), så skal vi faktisk gifte oss hemmelig på valentinesdagen <3 hihi, ingen som veit noe, annet enn forlovere. Og ingen som skal få vite noe heller. Så neste år kan det jo hende at vi feirer bryllupsdagen kamuflert som valentineday ;)

Jeg er ikke hjemme på den dagen..men skal feire den når jeg er hjemme igjen. Skal få barnevakt..så ska vi ut å spise og kanskje kino eller noe. (Sjelden vi gjør noe sånt)
Har kjøpt samboer en fin skjorte :)

Nei vi feirer ikke det, feirer ingen kjærestedager (dato vi ble sammen.valentines) :))

Synes det er fint med slike merkedager. Trenger jo ikke kjøpe så mye. I dag har jeg fått en kjempefin gave av mine, men teksten på kortet, omtanken og gleden til dem som gir er finest. Jeg tenker å gjøre ekstra stas på kjæresten min med en helkveld på fredag. Alt for dårlig tildet til vanlig, så greit med ett spark i rumpa i form av en "merkedag".

Synes det er koselig med litt markering av kjærligheten/farsrollen/morsrollen, men vi gjør ikke noe mer ut av det enn at vi spiser en litt bedre middag hjemme (eller går ut og spiser), gjerne med dessert (noe vi aldri bruker ellers), og en liten oppmerksomhet i form av et koselig kort og kanskje noen blomster. Når barna blir større blir det nok kort/tegninger/malerier o.l. som de lager i bhg/skole, men å kjøpe noe er unødvendig. Så man ikke støtte handelsstanden for å markere en slik dag ;)

Feirer ikke valentines day, siden det ikke er en norsk tradisjon. Koser oss med go mat på lørdager uansett. Vi syns det er mer koselig og feire morsdag og farsdag :)

Vi feirer ikke dagen. Bruker heller helgene i hverdagen til litt kjærestetid :) For dem som har et forhold til dagen, så er det sikkert kjempekos. Men jeg må innrømme jeg er litt sånn anti-amerikanske-tradisjoner, det er nok litt derfor også :)

Back
Topp