Valentine's Day - en viktig dag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
– Ja, det er vits i denne dagen. Og det mener jeg helt alvorlig. Det er flott med en dag for å markere kjærligheten, sier psykolog og parterapeut Eva Tryti.
Samtidig ser hun også en fare med en egen kjærlighetsdag.
– Det er hyggelig at folk viser at de er glade i hverandre og elsker hverandre. Men det må ikke bli slik at de som ikke får en hilsen denne dagen blir lei seg og tenker at de ikke er elsket. For det er ikke alle som markerer Valentine’s Day. Ta det som en bonus, oppfordrer Eva Tryti.

Les artikkelen her http://www.familieverden.no/Samliv/Parforhold/Viktig-a-markere-Valentines-Day/

Hvordan feirer du alle hjerters dag?

Nei, ikke noe viktig dag for meg sånn sett altså.

Men nå er jeg av den typen som elsker å feire ting og bruker enhver lille unnskyldning til å gjøre noe utenom det vanlige. Det er så mange hverdager så litt festligheter gjør ingenting.

Som morsdag som mange synes er tull. Og valentines day. Og folk roper om at det er kun for at folk skal bruke penger osv osv. Men virkelig? Er det sånn at man MÅ bruke penger liksom?

Jeg bruker å lage et kort til min kjære også spiser vi en bedre middag enn feks torsk/spagetthi etter at ungene er lagt. Koster ikke noe ekstra og gir kun glede over å gjøre noe annet. Jada, kunne gjort dette en hvilken som helst annen dag, men man får et lite spark i ræva når det er en dag satt av til sånt.

Morsdagen også. Da bakte barna og mannen boller og jeg fikk tegninger. Gikk ikke akkurat ut over inntektene den måneden, men guriland så koselig vi hadde det da vi spiste boller i senga og jeg fikk tegninger.

Det er ikke sånn at folk MÅ bruke haugevis av penger for kose seg. Og som sagt, jeg er en sånn person som liker å "sprite" opp hverdagene litt når man kan. Og da er det fint med sånne dager :)

Har egentlig ikje brydd meg noe særlig før, selv om vi prøver å finne på noe på dagen, kino, hjemme kos med god mat eller film, kanskje ut å spise...
Men i år vil jeg gjerne feire, føler jeg har mer behov for det nå som jeg føler meg stygg og stor som en hval :P
Har sagt at hvis han kjøper en gave til meg og blomster, så skal jeg spandere en fin middag med dessert og slikt der han ønsker å spise ;)

Nei. Jeg og sambo er gode på å se hverandre i hverdagen. Så for oss er den en helt vanlig dag. :-)

For oss handler ikke Valentins dag om romantisk kjærlighet, for det gjorde det ikke for St. Valentin heller. Synes det er fint å ha dager der man markerer viktige personer i livet, morsdag, farsdag, bryllupsdager ++ men legger ikke veldig vekt på 14.februar. synes det blir for myr røde hjerter, teddybjørner og klisjeer.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nei, vi feirer dagen vi møttes og bryllupsdagen vår, ellers skal man pleie og feire kjærligheten hver eneste dag :) er jo ikke noe mere moro enn å overraske når han minst venter det :)

Tror vi liker å feire, viktig med litt romantikk ;) vi feirer dagen vi møttes, dagen vi ble i sammen og bryllupsdagen :) pluss før jeg ble dårlig pleide vi å gå på date en gang i uken og synes det er kjekt å gi han små oppmerksomheter innimellom ;)

Synes det er stas å gjøre litt ekstra på slike dager. Ikke bamser, sjokolade og sånn, men en unnskyldning til å leie en film eller noe god mat <3

Back
Topp