Vakuum

Christina

Første møte med forumet
Ei veninne av meg fødte ei jente for en måned siden.
Fødselen tok veldig lang tid, og babyen ble forløst med vakuum.
Jeg spurte ikke så mye mer - men hadde ikke inntrykk av at hun brukte smertestillende (epidural).
Er det mer smertefullt å føde med vakuum i forhold til vanlig?  Er det ikke slik at en revner mer også, for legen har vel klipt på forhånd?

NOen som har noen erfaringer?

Dette har jeg faktisk aldri hørt om før!!!
Mulig jeg ikke har fulgt med i timen,men har dette vert vanlig lenge?

På sykehuset her så nevnte de bare sugekopp,tang og keisersnitt.
Er det mulig at det ikke finnes på alle sykehus?

Kan hvem som helst få det?

Og til dere som har opplevd begge deler, altså vanli fødsel og vakum, hva er "best"?

På meg prøvde de med vakuum, men den glapp. stakkers babyen min hadde ett stort sår i hodet! [:@] hvis de tror de får bruke vakuum på meg denne gangen, så skal de få høre det! Ikke noe vakuum her!

datteren min ble forløst med vakum. hun kom med nesa opp og satt fast. men det fant de først ut da hun fortsatt ikke kom ut etter en time med pressrier. de hadde problemer med å sette vakum, som er et slags metall-lokk på str med en teskål, med en kjetting i. gubben fikk nesten sjokk av å se på...skikkelig brutalt. 2 stk måtte dra i kjettingen før hun kom ut.
og de måtte sette den to ganger før den satt skikkelig.
og det var vanvittig vondt for hun satt langt opp. og de sluttet å gi meg epidural da pressriene begynte. de ville at jeg skulle kjenne når jeg skulle presse. de hørte ikke på meg når jeg sa hun ikke rikket seg. jordmødre vet tross alt best liksom. [:'(]

jeg ble klippet, men revnet veldig. ble sydd i 1 1/2 time etterpå. de sydde feil, og jeg måtte inn og operere/rette på det etter 8 mnd...
ei jordmor prøde å telle stingene på en kontroll, men ga opp. hun talte 10 utvendig, og mente det sikkert var like mange innvendig.

halebeinet knakk også da de bokstavelig talt røsket ungen ut. jeg har fortsatt vondt når jeg sitter.

nå er jeg gravid igjen, og ingen får nærme seg meg med vakum så lenge jeg er ved bevissthet!!!

når jeg føda thea så måtte hun blitt tatt med vakum, jeg brukte ikke noe smertestillene og kan ikke fårestille meg at det er mye vondere  å føde med vakum.jeg ble ikke klippet eller revna men fikk bare noen sting siden jeg fikk noen riff på den indre kjønnsleppa når dem skulle sette på sugekoppen.

You must log in or register to reply here.
Back
Topp