vakum og klipping - erfaring?

Preggogirl

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Jeg fødte fredagsnatt og måtte få hjelp av vakum og klipping. Har sydd utvendig og innvendig, og det er veldig ømt og hovent enda.

Hvordan er deres erfaring med klipping/vakum? Tok det lang tid før du følte deg noe normal igjen nedentil?

Jeg fødte fredagsnatt og måtte få hjelp av vakum og klipping. Har sydd utvendig og innvendig, og det er veldig ømt og hovent enda.

Hvordan er deres erfaring med klipping/vakum? Tok det lang tid før du følte deg noe normal igjen nedentil?

Jeg fikk også hjelp av vakuum og klipping, ble også sydd utvendig og litt innvendig. det er nå snart 5 uker siden jeg fødte og det er ikke som normalt enda. Var til en gynekologisk sjekk i går da jeg var redd det hadde blitt verk i såret, men det hadde det heldigvis ikke. Jeg har sett med speil nedentil og da har jeg sett en hvit/gul flekk der jeg har hatt vondt så trodde det var klippen som hadde gått opp helt ytterst og at det var blitt verk. Fikk beskjed at det bare var et sting som fortsatt satt igjen (fått beskjed om at de løsner og blir borte etter 2 uker) og at det svir og gjør vondt pga at den ikke har løsnet enda.(fargen på stinga er hvit/gul) Fikk da beskjed at sting kan sitte i opptil 90 dager! Men føler meg bedre for hver dag nå, så er nok ikke lenge til at ting er som normalt igjen :)

Slapp klipping men Nr 1 blei tatt med vakum og eg revna litt. Var sårt og ømt noen uker. Klarer ikkje heilt og huske hvor lenge. Men det føltes litt rart / anerledes noen mnd etter det slutta og gjør vondt. Var på ein måte litt hardt der arret var. Merker ingen ting til det etter det blei mykere :) usikker hvor mye eg sydde. Men føltes lenge hvertfall

Nr 1 ble tatt med vakuum, jeg regna litt. Det gikk kanskje 1,5 uke før ting kjentes ok ut. MEN jeg har mistanke om at det ble sydd et stund for mye... Å komme igang med sexlivet var ikke helt enkelt, jeg var rett og slett kjempe trang!

Storebror ble tatt med vakum og da måtte det klippes. Var ømt og sårt i rundt 2 uker, der det var vondt å sette seg ned, sitte, reise seg igjenn og bevege seg :p etter det grodde skikkelig har jeg ikke hatt noe form for problemer, men det er selvfølgelig arr. Har ikke hatt noe betydning for sexlivet ;)

Back
Topp