tolilla
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
mente tolillaautokorrekt
![]()
Hahha skal vurdere å bytte, var litt kult!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
mente tolillaautokorrekt
![]()
Vi hadde også prøvd en god stund og så ble jeg plutselig gravid etter første doseJeg er fullvaksinert. Er i risikogruppe og fikk dosene med 6 ukers mellomrom. Tok første dose under prøvingen, andre dose tok jeg kvelden før jeg fant ut at jeg var gravider nå 6+0. Jeg og samboer hadde prøvd i over ett år, og spira satt ikke før PP 13. Så jeg hadde aldri sett for meg at jeg var gravid når jeg tok vaksinen. Jeg visste jo selvfølgelig at det kunne være mulig, men jeg tvilte. Kroppen beviste det motsatte morgenen etter, skal si det var et lite sjokk
Nesten så jeg lurer på om vaksina gav kroppen en fertil boost, for første hele PP etter dose 1 satt spira, og eggløsningen kom noen dager før forventet
![]()
endte desverre i spontanabort i uke 7 (mest sannsynlig pga dårlig progesteron produksjon). Jeg rakk deretter å ta dose to, og tror du ikke jeg ble gravid rett etter den også 
Nå jobber ikke jeg på en utsatt arbeidsplass, så for meg blir det nok aldri aktuelt å ta den under svangerskapet, men tror definitivt jeg hadde vurdert det, og mest sannsynlig tatt den, dersom jeg jobbet på en utsatt arbeidsplass.Jeg fant ut at jeg var gravid dagen før jeg skulle ta vaksinen. Jeg ble nektet å ta den og fikk ikke vurdere det en gang. Sendte mail til kommuneoverlegen og spurte hva de anbefalte for gravide på svært utsatte arbeidsplasser. Fikk til svar at jeg kunne ta den etter uke 14 hvis jeg ville, men jeg måtte selv vurdere risikoene opp mot hverandre.
Jeg har nå prøvd å rådføre meg med fastlegen, gynekologen og kommuneoverlegen. Ingen vil uttale seg om hva som kan være verst for fostret. Deltavirus eller vaksine.
Jeg har opplevd MA i uke 18 og kjenner at å ta vaksine i uke 14 er skummelt. Men samtidig så jobber jeg på Gardermoen og møter tusenvis at passasjerere i løpet av en uke. Jeg er svært bekymret for å få deltaviruset.
Akkurat nå er jeg sykemeldt pga av kvalme, men når den går over må jeg tilbake på jobb.
Hva hadde dere gjort? Vaksine i 2 trimester eller vente?
Jeg fant ut at jeg var gravid dagen før jeg skulle ta vaksinen. Jeg ble nektet å ta den og fikk ikke vurdere det en gang. Sendte mail til kommuneoverlegen og spurte hva de anbefalte for gravide på svært utsatte arbeidsplasser. Fikk til svar at jeg kunne ta den etter uke 14 hvis jeg ville, men jeg måtte selv vurdere risikoene opp mot hverandre.
Jeg har nå prøvd å rådføre meg med fastlegen, gynekologen og kommuneoverlegen. Ingen vil uttale seg om hva som kan være verst for fostret. Deltavirus eller vaksine.
Jeg har opplevd MA i uke 18 og kjenner at å ta vaksine i uke 14 er skummelt. Men samtidig så jobber jeg på Gardermoen og møter tusenvis at passasjerere i løpet av en uke. Jeg er svært bekymret for å få deltaviruset.
Akkurat nå er jeg sykemeldt pga av kvalme, men når den går over må jeg tilbake på jobb.
Hva hadde dere gjort? Vaksine i 2 trimester eller vente?

Skulle egentlig tatt dose 2 i går. Ringte å spurte om jeg kunne ta den. Fikk beskjed at det fikk jeg ikke før jeg hadde født.
De vaksinerer vel uansett ingen I første trimester? Verken med covid vaksine eller noe annet.Eg er fullvaksinert. Første dose var astrazeneca, andre dose som var Pfizer fekk eg i mai, få dagar seinare testa eg positivt. Det enda i MA, utan at eg trur det hadde samanheng. Men eg ville uansett ikkje bevisst latt meg vaksinere i første trimester. Heldigvis slepp eg å ta stilling til dette no.
De vaksinerer vel uansett ingen I første trimester? Verken med covid vaksine eller noe annet.
Vi hadde også prøvd en god stund og så ble jeg plutselig gravid etter første doseendte desverre i spontanabort i uke 7 (mest sannsynlig pga dårlig progesteron produksjon). Jeg rakk deretter å ta dose to, og tror du ikke jeg ble gravid rett etter den også
![]()
Jeg er fullvaksinert. Er i risikogruppe og fikk dosene med 6 ukers mellomrom. Tok første dose under prøvingen, andre dose tok jeg kvelden før jeg fant ut at jeg var gravider nå 6+0. Jeg og samboer hadde prøvd i over ett år, og spira satt ikke før PP 13. Så jeg hadde aldri sett for meg at jeg var gravid når jeg tok vaksinen. Jeg visste jo selvfølgelig at det kunne være mulig, men jeg tvilte. Kroppen beviste det motsatte morgenen etter, skal si det var et lite sjokk
Nesten så jeg lurer på om vaksina gav kroppen en fertil boost, for første hele PP etter dose 1 satt spira, og eggløsningen kom noen dager før forventet
![]()