Vaksinere barna mot influensa pga Corona?

Colakork

Andre møte med forumet
Hei, jeg har en 2 og en 3 åring og jeg vurderer nå og vaksinere dem mor influensa pga Corona, da er de ihvertfall mer beskyttet om de skulle få influensa og så Corona oppå det eller etterpå, for lungene takler visst ikke begge sykdommene.

Noen andre som har vaksinert sine barn?
 
Nei, ikke gjort det. Og det er nok for sent her.... Siden frøkna mest sannsynlig har sesonginfluensa nå...

Og da er det vel et spm om tid før vi andre har det også...

Men skal iallefall være tidligere ute neste vinter..
 
Det anbefales egentlig ikke å vaksinere barn, så fremt de ikke har sykdom som tilsier det, fordi de tåler en influensa svært godt. Mye bedre enn oss voksne.

Dessuten har de bommet på vaksinen i år, så det er jo ganske begrenset hvor mye effekt det vil ha. Influensatoppen er nådd sies det, og det tar 2 uker før full effekt av vaksinen. Jeg hadde nok bekymret meg mer for at immunforsvaret er opptatt med å jobbe med influensaviruset fra vaksinen dersom de ble smittet av Corona samtidig.

Jeg vaksinerer meg selv, men ikke barna :)
 
Last edited:
Jeg valgte å vaksinere begge barna, helsesekretæren som jobba på legekontoret sa at vi hadde vært heldige som fikk tak i vaksine nå og jeg ringte også sykehuset smittevern avdelingen og der sa overlegen til meg at hun syntes det var lurt å vaksinere dem og at ho hadde gjort det med alle sine barn, så da valgte jeg og gjøre det, i håp om at det evt kan forebygge noe komplikasjoner ifth hvis vi skulle fått corona.

Da er det verdt det :D
 
Back
Topp