Vaksiner

Ripsbæret

Flørter med forumet
Aprilspirene 2025
Hvilke vaksiner tar dere? Tenker i hvertfall å ta influensavaksinen nå, men er usikker på covid. Hva tenker dere? :)

Tenker også å ta kikhostevaksinen i uke 24. Har hørt at det finnes en RS-vaksine også, men at den er relativt dyr. Er det vits å ta denne når babyene kommer i april og utenfor «RS-sesong»?
 
Jeg skal ta influensavaksinen nå om en uke og tenker også kikhostevaksine i uke 24 :)
Er også usikker på denne RS vaksinen. Har ikke hørt noe særlig om den egentlig. Tror ikke jeg kommer til å ta koronavaksine. Er ikke så lenge siden jeg hadde korona.
 
Jeg kommer til å ta både influensavaksine og kikhostevaksine. Korona tror jeg at jeg dropper, har tatt flere doser av den og fikk store hormonforstyrrelser etter vaksinering. Uregelmessige blødninger titt og ofte :dead:
 
Tror jeg har landet på kikhoste og influensa. Skal spørre om det muligens er lurt å ta kikhoste litt tidligere enn uke 24 med tanke på at vi har blitt anbefalt å ta den på jobb(barnehage)
Covid vaksinen føler jeg ikke samme behovet for. Har tatt den og slet også med blødningsforstyrrelser da. Og med tanke på at jeg hadde en runde for ikke lenge siden så velger jeg å la være.

RS vaksinen tar jeg ikke. Vurderte det lenge. Men den er dyr, og babyen kommer utenfor værste sesongen. I tillegg så kommer vi til å leve relativt skjermet den første tiden og har ingen små barn som drar hjem alt mulig fra barnehagen.
 
Skal ta influensa og kikhoste, RS skal jeg høre hva lege på sykehuset anbefaler. Har stor risk for prematur fødsel så hadde kanskje vært greit å ta RS om feks baby kommer allerede i mars eller i verste fall enda tidligere.
 
Får influensavaksinen gratis via jobb, så skal ta den snart, og har allerede satt opp time i desember til kikhostevaksine hos jordmor. Skal høre med legen ang. koronavaksinen og RS-virus. Hvis hun anbefaler de, så kommer jeg nok til å følge hennes anbefaling.
 
Jeg skal ikke ta noen. Influensavaksine har jeg aldri tatt, og covid kommer jeg aldri til å ta flere av.
RS-vaksine har jeg forstått at er litt unødvendig siden termin er i april, men skal høre med lege.
 
Skal ta kikhoste, eneste jordmor og lege har anbefalt. Ønsker ikke ta covid på grunn blødninger ved tidligere vaksineringer og har tre doser fra før, så det var ikke nødvendig. Har verken tatt eller hatt influensa før, så står over vaksinen med mindre lege anbefaler den:)
 
Jeg har lest mye om spesielt covidvaksinen for gravide. Har endt på at jeg følger rådene fra Fhi, WHO og fastlegen min, og tar derfor influensavaksinen, covidvaksinen og vaksine for kikhoste.
 
Back
Topp