Covid var bare noen få år siden. Hvor mange barn er blitt født og vokst opp siden da? Hva tenker du er tilstrekkelig mengde forskning? Jeg for min del er ikke interessert i å teste dette på mitt foster underveis i svangerskapet, spesielt siden det er svært lite konsekvenser å la være og antall kritiske tilfeller er så godt som null, smitte er betraktelig redusert
jeg har heller ikke blitt veldig syk av covid tidligere + er vaksinert tidligere 3 runder og vært syk 2. så mer enn nok.
Dette med antistoffer stemmer heller ikke. Før baby/foster får eget blodomløp deler fosteret dette med moren, det er derfor det er spor av babyens dna i morens blod som gjør bla nipt mulig. Foster har utviklet immunforsvar så tidlig som starten på 2. trimester dette kun via mor.
Morsmelk gir økt immunforsvar etter fødsel rettet mot økte eksterne faktorer.
Jeg fraråder ingen å ta vaksiner og alle må ta vurdering på egen bakgrunn, behov, helsehistorikk
for min del er dette det riktige valget slik min helsesituasjon er holder jeg meg til godt utprøvde vaksiner og vaksiner som er en del av vanlig vaksinasjonsplan under graviditet. Dette selvsagt i samråd med lege og jordmor som ikke mente dette var nødvendig