Vaksiner

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilken info har dere fått om vaksiner?

Jeg fikk en brosjyre fra hs med utfyllende info om vaksinene, sykdommene de beskytter mot og bivirkninger. Fikk nå skriv fra skolen, kun om sykdommene vaksinen beskytter mot. Er ikke bivirkninger litt viktig å vite om? Føler det er litt ensidig informasjon, kun om de skumle sykdommene. Stod ikke noe om eggallergi engang, vet en i klassen har det. Det er jo statistikker på bivirkninger og også senskader (hvp). Men det informeres ikke om.... Synes det er litt dårlig. Burde jo være litt obs i etterkant om ungen blir dårlig:(

Siden min ikke er fylt 5 år enda, så er det kun de vaksinene de ska ha de 3 første årene. På skolen er det stort sett kun oppfriskning av gamle vaksiner.
Du får nok mer info hos hs da det er hun som setter vaksinene.

I infoskrivet fra hs når første vaksine settes omfatter alle vaksiner i det offentlige vaksinasjonsprogrammet. Så når eldste skulle ha hpv vaksina i høst så fant jeg frem god info der :)

Vi fikk omfattende skriv den gangen oppfriskningsvaksine skulle settes i første klasse, både om virkninger og bivirkninger. Det samme gjorde jeg på hs den gangen det var aktuelt.

Vel kan huske å ikke fått veldig bra skriv om vaksiner til snuppa, mener faren min fikk mye bedre informasjon når lillesøstera mi skulle ta hpv vaksinen.
Har ikke tenkt så mye over det siden mannen er farmasøyt og får informasjonen vi trenger derifra.
men på de første vaksinene til snuppa fikk vi ingen info i det hele tatt bare spørsmål om hun kunne få hepatitt B og BCG

Hvilken info har dere fått om vaksiner?

Jeg fikk en brosjyre fra hs med utfyllende info om vaksinene, sykdommene de beskytter mot og bivirkninger. Fikk nå skriv fra skolen, kun om sykdommene vaksinen beskytter mot. Er ikke bivirkninger litt viktig å vite om? Føler det er litt ensidig informasjon, kun om de skumle sykdommene. Stod ikke noe om eggallergi engang, vet en i klassen har det. Det er jo statistikker på bivirkninger og også senskader (hvp). Men det informeres ikke om.... Synes det er litt dårlig. Burde jo være litt obs i etterkant om ungen blir dårlig:(
Det er jo trippelvaksinen de får påfyll av, den er ikke laget med egg. Er vel bare influensa og mmr som er det, og nesten alle de med eggallergi tåler mmr.

Dersom du er allergisk så har du ansvar om å si ifra om sånt ;) Trenger du mer info, så tar du kontakt med helsesøster ;)

Her fikk de bare vanlig trippelvaksine i 2. klasse, påfyll av mme er senere.

Sent from my iPhone using BV Forum

Poenget mitt var - burde ikke informasjonen være litt mer nyansert? Ift hpv som er ganske ny er det meldt i fra om flere hundre alvorlige bivirkninger. Uansett burde det vel stå vanlige ufarlige bivirkninger også. Tydeligvis stor forskjell fra den forrige kommunen og den vi bor i nå....

Hs gir ikke noe mer info. Å søke opp info selv så får du en haug med "propaganda".

Å? Hvorfor gjør hun ikke det? Vil hun ikke svare dersom du spør?

Hun vet ikke noe mer enn det som står på papirer vi fikk utfylt :p

Nais! hihi! Det er rart, for vi vet jo at de fleste er skeptiske til vaksiner og at man som oftest føler behov for gode grunner til å ta de...

Hs gir ikke noe mer info. Å søke opp info selv så får du en haug med "propaganda".
Kildekritikk?

Jeg er litt imot at vi skal kreve at andre gir oss all informasjon automatisk. Man blir jo helt hjelpeløs og klarer ikke lenger å ta ansvar for noe selv..

Back
Topp