Vaksiner

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Til torsdag skal vår lille ta 3mnd vaksinene.. Tror det blir værre for meg enn for han!! Hehe.. Noen som har erfaring fra dette? Fikk deres reaksjoner etterpå? (feber, trøtt o.l.)

her har mini fått sine første i dag så vet ikke åssen han reagerer enda. men de 3 andre her har fått litt feber og vært litt urolig/utilpass. har som regel vart en dag før det har gått over at.

Fikk kun lett feber ca en dag etter. Men humøret var ikke noe særlig fra ettermiddagen. Selve vaksineringen var nok værst for oss alle. Lillemann gråt svært sårt og lenge. Nesten så mamma også måtte gråte litt.

Lillegutt fikk den første vaksina i dag, han tok det ikke særlig bra og han har skriki masse i dag, han har jo nesten aldri skriki før hvis ikke han har vært veldig sulten da, så detta syns ikke jeg var morro. Håper det bedrer seg utover kvelden og at han er bra i mårra.
Jeg ga han en stikkpille i stad og nå får han heldigvis litt søvn, tenker den lille kroppen er sliten nå.

Vesla skal få i dag. Gruer meg noe helt vilt.
Pappa'n skal heldigvis bli med, for jeg er helt sikker på at jeg kommer til å svime av.
Jeg blir skikkelig dårlig av å tenke på at noen skal stikke vesle jenta vår.

Her skal ikke lille ta vaksine før i slutten av mnd, men jeg kjenner at jeg ikke tenker så mye på det. Egentlig..
I mine øyne er den viktigste jobben vi som foreldre kan gjøre er å være rolige, og forsikre barna våre om at dette går bra, og at det IKKE er farlig. Om vi er stressa, redd og bekymret så merker babyen det med en gang og man er garantert en verre opplevelse for den lille..
Krysser fingrene for at vi slipper de verste bivirkningene, men selve stikkingen gruer jeg meg ikke særlig masse til. Det er tross alt til babyens beste, og ikke det minste farlig.

Nathalia skal ha sin først  den 30 april.
Men  har vært gjennom det med eldste, Han fikk litt små feber og blei utillpass på 2 eller 3 av de. Da ga jeg han stikkpille på kvelden føre kveldstellet så han skulle få ro på seg og sove..

Jeg er forholdsvis  rolig av meg når det kommer til sånnt og takkler det bra. Værre med mannen min som er livredd sprøyter, så her er det mor som er den tøffe..:-P

Det er fler som gruer seg litt for dette ja! Vi får besøk dagen etter vaksinen, så er ganske sikker på at snuppis blir syk av denne her :p Er ikke bekymret for sprøyta, for vi har vært så mye på sykehus med nåler og tester at det er jeg vant til.. Hun også for den saks skyld.. Men er alltid kjipt for både oss og henne da hun er syk :/ 

Hvor lenge har de vært syke etter vaksiner da? En dag eller en uke liksom?

Back
Topp