Vaksine

BB

Glad i forumet
Nå har jeg ringt St.Olav, helsestasjonen, og fastlegen for å få tatt den vaksinen, MEN det er ingen som tilbyr den enda!!!! Hva er da vitsen med å fortelle alle på nyhetene HVER dag at man bør ta den nå???
Jeg kjenner jeg blir irritert!! Jeg har ikke lyst til å bli syk og smitte lillemann her.. Han har enda 1 mnd igjen før han får lov å ta vaksinen!
Skal dere vaksinere dere og barna?

Det er sånn at hele vaksinen i disse dager er på vei ut til alle kommuner i hele landet. De har ikke fått nok til alle landets innbyggere, og da må de prioritere. En kommune med 12.000 innbyggere har bare fått 1.000 doser, og venter på flere. Vaksinering av helsepersonell og risikogrupper er godt i gang, men vaksinering av resten av befolkningen ikke er igang i hele landet.

Siden vi har barn under 6 mnd, vil vi prioriteres før resten av befolkningen. Når du kan vaksineres vil nok informeres om i aviser, kommunens nettsider eller på helsestasjonen, eller fastlege. Siden de svarer at den ikke tilbys ennå, så vet de nok ikke helt når de får flere doser...

BTW tamiflu er en influensamedisin, ikke vaksine. Vaksinen kalles vel svineinfluensavaksine (pandermix, tror jeg)

Back
Topp