Vaksine

Louise990

Blir kjent med forumet
Hei. Er det noen som vet hvor jeg kan henvise meg om spørsmål ang vaskiner? Jordmor henviser meg til folkehelseinstituttet og folkehelseinstituttet henviser meg til jordmor.
 
Det meste av informasjon står på nettsiden til FHI og JM vet kanskje ikke mer enn det heller, men utover nettsiden sånn tviler jeg på at FHI har kapasitet til å ta seg av henvendelser på den måten.
Spør legen din eller sjekk tryggmammamedisin
 
Snakk med legen, er stort sett de som setter vaksine også (iallefall på legekontoret).
 
Noen vaksine dere tenker å ta? Siste tok jeg infulensa vaksinen :) så vurderer å få ta den nå også :)
 
Vi anbefales å ta influensavaksinen når den kommer om en måneds tid.
Kommer til å ta den! Hva er vitsen med å møte opp på kontroller/oul osv om eg ikkje følger anbefalingene liksom?
Dersom det var lenge siden forrige vaksinasjonsrunde, eller eg ikkje hadde hatt vannkopper ville eg sjekka med legen om det er flere vaksiner eg bør/kan ta. Men blir vaksinert via jobb så vet at ting er på plass for meg.
 
Hva tenker dere om venner som har barn som ikke er vaksinert? Er det ok med besøk med en nyfødt?
 
Aldri tatt den, og tror ikke jeg kommer til å ta den heller.. er forkjølet 1 gang i året.. så er ikke så veldig bekymret. Er nylig (maks 1 år) vaksinert for polio, difteri og kikhoste. Den må fylles på hvert 10 år. Den følger vanlig vaksinasjonsprogram men som voksen får man ingen varsel om at den må fylles på. Har du barn fra før så bare fyll på når de skal ta, da er det lettere å følge med.
 
Hva tenker dere om venner som har barn som ikke er vaksinert? Er det ok med besøk med en nyfødt?
Da ville eg stilt mange spørsmål ift om de har vært i nærheten av farlige smittekilder osv nylig iallefall.
 
Jeg er aldri syk men ble tvangs vaksinert av legen min nå. Mye pga risiko svangerskap.. så da er jeg vaksinert for influensa da:woot: aldri vært d før
 
Fikk nesten vaksine i dag, var innom til legen med forkjølelse og feber på både meg og 2åringen. Men må komme tilbake når eg er feberfri.
 
Back
Topp