Vaksine

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Hvorfor velger noen å ikke vaksinere? Syns det er litt rart at vi kan velge selv.

Ikke alle kan få vaksine av ulike grunner. Det kan være seg kronisk sykdom, allergi mot virkestoffer, livsstil og religion.

Personlig kjenner jeg flere som har opplevd bivirkninger og en venninne av meg sitter i dag i rullestol med muskelsvinn pga mmr vaksine (den gamle).

Min yngste datter hadde og ekstreme bivirkninger av mmr så nestemann skal ikke ha den.
Rotavirus vaksinen står vi også over.

Ikke alle kan få vaksine av ulike grunner. Det kan være seg kronisk sykdom, allergi mot virkestoffer, livsstil og religion.

Personlig kjenner jeg flere som har opplevd bivirkninger og en venninne av meg sitter i dag i rullestol med muskelsvinn pga mmr vaksine (den gamle).

Min yngste datter hadde og ekstreme bivirkninger av mmr så nestemann skal ikke ha den.
Kan jeg spørre hvilke bivirkninger din datter fikk?

Så for å svare på spm til HI;

Vi velger å vaksinere våre barn, for både er friske og kan ta dem. Da hjelper vi iallefall til sånn at smitterisikoen synker for befolkningen.

Jeg skjønner derimot ikke hvorfor mange velger å ikke vaksinere sine friske barn.

Det fører jo til at disse sykdommene som i utgangspunktet var utryddet i Norge kommer tilbake, og det vil mest sannsynlig dø flere av disse sykdommene enn av vaksinene...
Med den befolkningsstrømmen som er nå over hele verden trenger vi at flest mulig vaksinerer.

Kan jeg spørre hvilke bivirkninger din datter fikk?

Så for å svare på spm til HI;

Vi velger å vaksinere våre barn, for både er friske og kan ta dem. Da hjelper vi iallefall til sånn at smitterisikoen synker for befolkningen.

Jeg skjønner derimot ikke hvorfor mange velger å ikke vaksinere sine friske barn.

Det fører jo til at disse sykdommene som i utgangspunktet var utryddet i Norge kommer tilbake, og det vil mest sannsynlig dø flere av disse sykdommene enn av vaksinene...
Med den befolkningsstrømmen som er nå over hele verden trenger vi at flest mulig vaksinerer.

Hun fikk det som i pakningsvedlegget beskrives som "lette influensalignende smerter".
Desverre er de langt fra lette, men et sant smertehelvete. Hun kunne gråte (les hyle) i 3-4 timer i strekk flere ganger for dag og vi kunne rett og slett ikke nå inn til henne. Det begynte vel en uke etter vaksninering og varte tre uker.
Det var sånn at smertestillende ikke hjalp og hun bare skalv og gråt. Legene kunne ikke gjøre en dritt, så vi måtte pent bare sitte å se på at hun hadde vondt. Og dette er den "vanligste" bivirkningen av vaksinen. Det er ikke verdt det.
Å se ungen hyle til hun er så borte at det beste hadde vært om hun besvimte.

De prøvde å skylde på ørebetennelse, men det var det ikke. Det feilte henne ingen ting bortsett fra enorme smerter.
Så vi må bare anta at hun er "allergisk" mot noe i vaksinen og hun skal ikke ha neste dose når hun når skolealder og helsesøster var enig i at nestemann ikke skal ha denne.

Skjønner de som ikke vaksinerer pga diverse bivirkninger o.lign., for det er jo naturligvis en gyldig grunn, men skjønner ikke i det tatt de som ikke vaksinerer, hvis det ikke er en eller annen medisinsk grunn til det. Det virker selvisk, og jeg føler, det er å sette andre sine liv i fare.

Jeg følger også vaksinasjonsprogrammet. Man vet jo ikke om det kommer bivirkninger før etter at vaksinen er tatt. Bedre å bli litt syk enn dødssyk, derdor jeg lurer på hvorfor noen velger å ikke ta :)

Vi følger vaksinasjonsprogrammet og som sagt over her skjønner ikke jeg heller hvorfor noen foreldre velger å ikke vaksinere sine friske barn, jeg kjenner jeg blir utrolig sint av å tenke på det ;)

Jeg følger også vaksinasjonsprogrammet. Man vet jo ikke om det kommer bivirkninger før etter at vaksinen er tatt. Bedre å bli litt syk enn dødssyk, derdor jeg lurer på hvorfor noen velger å ikke ta :)
Vaksinen virker ikke på alle forresten.
Det glemte jeg å si.

Mannen min som er vaksinert har hatt både kusma og meslinger.
Han er også vaksinert mot vannkopper og det har han ikke hatt. Så nå er det skikkelig kjipt hvis vi får vannkopper i hus for han KAN få det og bli alvorlig syk. :(

Men at den ikke virket på mannen min kan være årsak til at yngste fikk forferdelige bivirkninger.

Synes også at vaksiner skulle vært obligatorisk, med mindre det var en medisinsk årsak til at man ikke kunne vaksineres.
I verste fall kan jo barna dø eller bli invalide resten av livet om de får noen av disse sykdommene.
Ei jeg kjenner fikk polio som liten og hun skulle faktisk ønske hun hadde død av det, for de smertene hun har til daglig er helt forferdelige. Så skjønner ikke at noen vil risikere at barna sine får noe sånt eller dør.
Dessuten er det jo viktig for de som ikke kan vaksineres, at resten gjør det. Og spesielt nå med alle invandrerne og flyktningene som kommer fra land hvor det ikke finnes vaksiner, så er det veldig viktig med vaksiner. Sykdommer som har vært så si utryddet i Europa i 50 år er på tur tilbake.

Synes også at vaksiner skulle vært obligatorisk, med mindre det var en medisinsk årsak til at man ikke kunne vaksineres.
I verste fall kan jo barna dø eller bli invalide resten av livet om de får noen av disse sykdommene.
Ei jeg kjenner fikk polio som liten og hun skulle faktisk ønske hun hadde død av det, for de smertene hun har til daglig er helt forferdelige. Så skjønner ikke at noen vil risikere at barna sine får noe sånt eller dør.
Dessuten er det jo viktig for de som ikke kan vaksineres, at resten gjør det. Og spesielt nå med alle invandrerne og flyktningene som kommer fra land hvor det ikke finnes vaksiner, så er det veldig viktig med vaksiner. Sykdommer som har vært så si utryddet i Europa i 50 år er på tur tilbake.

Kunne ikke vært mer enig.

Fordi noen ikke forstår hva som er best for barnet sitt og flokkimmuniteten.
Det burde ikke være et valg, for enkelte barn burde beskyttes mot foreldrenes manglende evne til å ta gode valg for dem.

Kanskje en vaksine mot uvitenhet burde finnes opp? -Nei, vent, det finnes jo allerede; kildekritik og kunnskap. Tilgjengelig ved et tastetrykk...

Sykdom eller alvorlig allergi bør være de eneste gyldige grunnene. Dumhet derimot..

Det er jo en sykdom som de slutta å vaksinere mot som er på vei inn igjen pga av flykninger som har tatt det med seg. Som de nå har begynt å vaksinere for igjen har jeg hørt. Det er skummelt.

Sykdom eller alvorlig allergi bør være de eneste gyldige grunnene. Dumhet derimot..
Jeg er faktisk ikke helt sikker hvor du vil med dette. Sier du at du forstår jeg ikke gir vaksinen pga kraftige bivirkninger eller at du synes jeg er dum?

Til det du sier over her så finnes det for og i mot for alt. Mange tar jo vaksiner fordi de vil det beste for barna sine, men lærer som jeg at det likevel ikke var det beste.
Og det finnes like mye propaganda for som i mot på nett.

Det jeg synes er dumt er at man ikke vet på forhånd hvorvidt man bør eller ikke bør ta feks mmr. Det er bare prøv og feil som teller. :(

Back
Topp