Vaksine

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Noen som har vaksinert babyen mot rota viruset? Og fikk barnet noen bivirkninger etterpå?
Veslejenta mi fikk vaksina på mandag. Etter lang betenkningstid bestemte vi oss for å takke ja. Eldstemann ble veldig syk av dette viruset og ble innlagt på sykehus. Det var en veldig skremmende opplevelse som vi ikke vil oppleve igjen. Så derfor takket vi ja.
Vesla vår reagerte med å få diaré. Hadde magevondt i hele går og sov nesten ikke på dagen. Klarte ikke å få roa seg ned før halv ett i natt. Veldig slitsomt. :( Men ellers har vi ikke merka noe.

Tok også vaksinen i dag. :) Håper hun slipper unna bivirkninger. Men bedre med bivirkningene enn å risikere at de blir syke. Er godt testet ut i andre land så denne stoler jeg på :)

Tok også vaksinen i dag. :) Håper hun slipper unna bivirkninger. Men bedre med bivirkningene enn å risikere at de blir syke. Er godt testet ut i andre land så denne stoler jeg på :)
Enig med deg. Bedre med litt bivirkninger enn å bli syk. :)
Vesla er helt i form igjen i dag, så gikk greitt. Var veldig vanlig med diaré etter vaksinasjon. De andre får de jo gjerne feber av, så bivirkninger er det jo med alt.
Men veldig positivt at vaksinen skal virke i minst fire år. Da er de godt beskytta de første åra som de er mest motagelige for slikt.

Vi tok den i går, mi fikk også masse magevondt i hele går kveld... Bare 10% som får dette og sef måtte vi være av de uheldige :( matta henne etterpå så ca 30-40min etter vaksina gulpa hun en del.. Det gjør hun alltid bare håper hun gulpet vaksina opp igjen...

Hun fikk visst bare litt ekstra luft i magen og feis hele kvelden. Hehe. Men hun fikk det hvertfall ut og var ikke så veldig misfornøyd. :) Men hun sov ekstra mye i går... Men det sto ikke som bivirkning. Kanskje bare en sovedag. :P

Vi skal på seksukers-kontroll i dag, og har valgt ikke å ta den.

Hva gjør at dere ikke tar den?
Vi har valgt ikke å ta den av flere grunner. En av grunnene er at den er såpass ny og uprøvd at det vites lite om evt langtidseffekter. Vi tenker også at diaré og oppkast, som vaksine er mot, er såpass ufarlig sålenge man er obs.

Vi har valgt ikke å ta den av flere grunner. En av grunnene er at den er såpass ny og uprøvd at det vites lite om evt langtidseffekter. Vi tenker også at diaré og oppkast, som vaksine er mot, er såpass ufarlig sålenge man er obs.

Må bare få si at vaksinen er ikke ny. Den har vært i norge siden 2006 og i mange mange andre land så dette er en trygg og godt utprøvd vaksine. Er bare først nå den blir tatt me i vaksinasjonsprogrammet :)

Gutten vår har fått vaksina i dag. Foreløpig ingen reaksjon :) fikk den i dag tidlig, så regner med vi hadde merket noe innen nå om han hadde reagert på den.

Jeg skal ikke gi min jente denne vaksinen.. Er generelt skeptisk på vaksiner.. Synes det er for mye av dette svineriet de skal pakke på folk.. Har man et godt imunforsvar skal det ikke være nødvendig å bli vaksinert mot ditt og datt...

Jeg var usikker tul å begynne med, men etter å ha satt meg litt inn i det så er jeg ikke i tvil lenger. Og en ting er at vårt barn er beskyttet med vaksinen, men jo flere som er vaksinert er det med på å beskytte også de som ikke kan/vil bli vaksinert :)

Back
Topp