Vaksine

Nr2bergen13

Blir kjent med forumet
Skal dere ta influenssvaksinen? Jeg tok den i 2009 da det var kraftig utbrudd av svineinfluensa og jeg gikk gravid men klarer ikke helt å bestemme meg denne gang.

Var gravid ved sist utbrudd og. Var kommet lenger da enn nå, men jeg tok den ikke. Og kommer ikke til å ta den nå heller....

Tror ikke jeg kommer til å ta den,nei. Aldri tatt.

Vi tok alle svineinfluensavaksinen den gang på oppfordring fra legen.
Jeg var ikke gravid den gang.
Vi har heldigvis ikke fått noen bivirkninger noen av oss, men har lest skrekkhistorier om de som har det :(
Kommer ikke til å ta den denne gangen.
Eldste jenta har tatt den vanlige influensavaksinen som hun gjør hvert år.

Jeg tok vaksinen i 2009, da var jeg ikke gravid. Jeg ser at de anbefaler gravide å vaksinere seg, men jeg får meg bare ikke til å gjøre det. Jeg er ikke generelt mot vaksiner, men akkurat når jeg er gravid er jeg veeeldig skeptisk. Kunne jeg skrudd tiden 3-4 måneder tilbake til før jeg ble gravid så skulle jeg heller vaksinert meg da.

Vaksiner generelt anbefales ikke for gravide.
Men selv om de anbefaler gravide å ta svineinfluensa vaksinen, så kommer eg ikke til å ta den. Eg var gravid ved sist "epedemi" og, tok ikke vaksinen den gang heller, og fikk heller aldri vanlig influensa en gang.

Kan vell og legge til at om eg ikke var gravid hadde eg heller aldri tattfen vaksinen, rett og slett pga for lite forskning gjort rundt vaksinen.

var tidlig gravid sist da den gikk så tok den ikke, men hadde nok ikke tatt den uansett. tar bare de "obligatoriske vaksinene", og de man må ha for å reise div steder, ellers såungår jeg det helst. så blir ikke å ta den. har noen i fam som tok den å fikk noen bivirkninger senere såe er skeptisk må jeg ærlig si

Ingen vaksine da og ingen vaksine nå!

Er det ikke også sånn at man ikke skal ta vaksine tidlig i svangerskapet?
Så vaksine for gravide gjelder vel først og fremst de i andre og tredje trimester.
Jeg er ikke så langt ennå, og kommer derfor ikke til å ta den. Men hadde nok ikke tatt den uansett, er for redd for evt. bivirkninger.

Jeg tok den vel i uke 18 forrige gang og fikk det anbefalt av legen. Er litt skeptisk må jeg si etter det som kom frem den gang. Får i alle fall avvente å se. Med mindre det blir like mange syke som forrige gang så tar jeg den nok ikke.

Vi tok den alle sammen i 2009. Nå har vi ikke tenkt på det enda. Tar det hvis de går ut og anbefaler å ta den. En tidligere klassekamerat av meg ble smittet og døde av svineinfluensaen i 2009, han var da en frisk gutt på nesten 27 år som ble syk og døde, det skremte meg.

Jeg tok vaksina i 2009, trenger ikke ta den på nytt da har jeg lest.

Jeg tok den i går.
"alle" på jobb har fått influensa tydeligvis
Jeg har opplevd nok med MA i mitt liv, og gravide i 1 trimester bør virkelig unngå virusinfeksjon, spesielt influensa. Så nei: jeg er ikke restriktiv med å ta vaksinen.
Og ulfa: Det er ny inflensasmitte i år, og da er du ikke immun mot den fra 2009 :-)

Jeg tok den i går.
"alle" på jobb har fått influensa tydeligvis
Jeg har opplevd nok med MA i mitt liv, og gravide i 1 trimester bør virkelig unngå virusinfeksjon, spesielt influensa. Så nei: jeg er ikke restriktiv med å ta vaksinen.
Og ulfa: Det er ny inflensasmitte i år, og da er du ikke immun mot den fra 2009 :-)
Jeg leste at det ikke var kommet noen ny vaksine etter den i 2009, så hadde ingen betydning å ta ny nå...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Man må ta ny hvert år uansett. Min mann tar den hvert år pga han har en sykdom som gjør at han et i risikogruppen.

Back
Topp