Vaksine.

hb77

Elsker forumet
Snuppa fikk 1-års vaksinen i går. Etterfulgt av feber og oppkast. Vet ikke om oppkastet har noe med vaksinen å gjøre, men det kan virke slik. Hvordan reagerte deres små på vaksinen? Og hvor lenge varte plagene?

Uff da, stakars liten  :(

Minsten fikk sin i går, og har ikke vist noe ubehag i det hele tatt. Han er rød på stikkstedene, men det er det eneste.

Fra FHIs sin side om barnevaksinasjonsprogrammet står det om bivirkninger for denne vaksinen:
  • Uro, irritabilitet, gråt, utilpasshet, søvnighet, nedsatt matlyst eller uvelhet i 1-2 døgn etter vaksinasjonen forekommer hos opptil 1 av 10 vaksinerte. I det enkelte tilfelle er det vanskelig å vite om slike symptomer skyldes vaksine eller noe annet.
  • Rødhet, hevelse og smerter på stikkstedet forekommer også hos opptil 1 av 10 etter vaksinasjon, og kan vare i flere dager. Store, smertefulle reaksjoner forekommer sjelden.
  • Kortvarig feber forekommer hos opptil 1 av 10 vaksinerte, men færre enn 1 av 100 får feber over 39 grader. I slike tilfeller må lege kontaktes, fordi feberen kan ha annen årsak som trenger behandling.
God bedring til snuppa!

Min fikk i dag. Det gikk egentlig helt fint, men han var litt grinete på kvelden. Han pleier aldri å være grinete ellers, så jeg ble litt irritert, for jeg hadde av en eller annen merkelig grunn glemt (eller fortrengt kanskje) hele sprøyta. Fikk kjempedårlig samvittighet når jeg kom på det, selvfølgelig derfor humøret ikke var helt på topp. Nå sover han søtt, og håper han er i fin form til i morgen og bursdagsfeiring. God bedring til din lille:)

Takk! :) I går kveld var hun heldigvis så godt som helt bra, og i dag er alt som før. :)

Huff da.
jeg gruer meg til vi skal ta den oversommeren for han ble KJEMPE drlig etter forrige gang og hs sa han kunne reagere ennå mer neste gang.
Forrige gang også kasta han opp så fælt, men han hadde også så vondt så han hyla bare vi strøyk han forsiktig på kroppen.
Husker da lå han og sov og ble amma på sofaen hele dagen, så hva nå!!!!

poden hadde bittelitt feber og liten matlyst på ettermiddagen v 3 mnd vaksine,litt ekstra trøtt på ettermiddagen v 6 mnd vaksine, sååeh eg regne isje me de store reaksjonene siden han har fått i seg antistoffer  uten spes reaksjon :)

Vi får trøste oss med at vi vet hvorfor de er syke, og at det ikke er langvarig. :)

Back
Topp