Vaksine - Tyrkia

Kristin_S

Blir kjent med forumet
Jeg skal til Marmaris i juli. Er da 28 +2. Ga beskjed til jordmor at vi skulle på ferietur og om det var noe jeg måtte tenke på. Fikk kun beskjed om mat (ta forbehold, godt stekt og slikt!) Nå møtte jeg en venninne som sa hun måtte ta streptokokk a og b vaksine når hun skulle på tur, og at dette også var anbefalt når man skulle til Tyrkia.. Noen her inne som har hørt noe om dette? :)

var i Tyrkia for 2 år siden og da tok vi Hepatitt A vaksine først ja, det er anbefalt ja men tror ikke alle tar det. Ville ha spurt legen om hva han/hun mener, det er jo legen som vet best hva som innebærer størst risiko; selve vaksinen eller å få Hepatitt A. 

Vet ikke noe om dette, men vil bare tipse deg om å ta med "medisiner" hjemmefra! Typ. paracet og mageregulerende. Syns språkforståelsen i Tyrkia er såpass dårlig på diverse apoteker at det fort kan bli misforståelser, og det varierer vel veldig på hva som er trygt for oss gravide å ta - så er du på den sikre siden :)

Vi tok ikke hepatitt A vaksinen for Tyrkiatur for noen år tilbake. Dog tok vi den i fjor for Egypt turen vår. Hør med legen din hva han/hun anbefaler :)

Back
Topp