Vaksine tidlig = allergi?

Sfidante

Glad i forumet
Junilykke2018
Mamma prata om at jeg ikke ble vaksinert for bla. kikhoste før jeg runda året, fordi det kunne framkalle allergier. Noen som har noen meninger eller synspunkter på dette?

Jeg har ikke spurt på HS enda, fordi jeg synes ikke jeg får ærlige og reflekterte svar. Slik som med tran - de er jo kjøpt og betalt av Møllers Tran. Det står en diger logo over mappa til helsekortet. Så da spør jeg dere som ikke framstår helt hjernevaska...

Aldri hørt noe om allergier... Men hvis du googler litt så er det mange forskjellige begrunnelser til å ikke vaksinere. Men sjekk kildene - noen er bra men ikke alle

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, har lest litt, men det er så utrolig mye. Kjenner at jeg ikke har hjernekapasitet akkurat nå :p

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Det er forresten ikke sikkert de er kjøpt og betalt av møllers selv om de har reklame for det. De gir bort gratis møllers tran på helsestasjonen der jeg går også, men de sier fortsatt at d-dråper er like bra.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe! Ja, det var litt syrlig satt på spissen :p

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Jeg har ikke hørt om allergier, men om det var et faktum at vaksinen burde tas senere enn den blir nå, så hadde den vel blitt det. Kikhoste for en baby er vel farligere enn kikhoste for en ett-åring?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jepp det er jo for de aller minste kikhoste er farlig - senere er det ikke ille i det hele tatt.

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har allerede vaksinert Charlie ☺det har gått kikhoste i barnehagen til storesøster så da var det bare å få vaksinert ☺

fra appen

Back
Topp