vaksine på 15 mnd kontroll

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
har noen av deres små tatt denne?? og har de fått noen reaksjon???

Vi skal ta på torsdag, håper a ikke reagerer så mye nå :(

Vi tok i september, og ingen reaksjoner her...:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Snuppa har fått uten noe spesiell bivirkninger

Elsker BV forum

Ingen reaksjoner her heller, og han har reagert på alle de andre;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har tatt! Tror kanskje han reagerte litt. Han ble forkjølet og så ble han bedre før han plutselig ble dårlig igjen. Så tror de siste dagene med sykdom kom av vaksinen!

♥ Lillegutt født i juni 2012 ♥

Tok den i begynnelsen av september. Kom nok en liten reaksjonca ti dagr etter. For reaksjonen på denne vaksina kommer ikke før etter 10-14 dager, så tror nok helgeturen går bra ;)

Her fikk han litt feber og sov mye et par dager. Hvis de får reaksjon tar det 8-10 dager før den kommer, her kom det på dag 8 etter vaksinen ble tatt.

Victoria fikk feber 6 dager etter. Ellers ikke noe mer

♥♥Victoria 20.06.12♥♥

Ingen reaksjoner her :-) kanskje et par røde flekker som ligna på varme utslett etter 10 dager

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ingen reaksjoner her ennå og 10 dager siden i dag. Håper det betyr at vi her sluppet unna :)

Her fikk han feber etter ei uke, gikk over noen dager senere :)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Vi tok i september, ikke mye reaksjon, litt trøtt kanskje :)

Bare nysgjerrig: hvorfor venter dere?:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Rett og slett fordi en del reagerer på den. Og enkelte får ganske sterke reaksjoner. Og jeg syns kroppen til en 15 mnd gammel baby fortsatt er så liten og skjør til å få denne dritten sprøytet inn.. (Denne vaksinen er en god del sterkene enn f.eks trippelvaksinen). Så siden vi har valgfriheten, velger jeg å utsette. :)

Må legge til at mine ikke har gått i barnehage før ved 3- 3,5 års alder så er mindre utsatt for epidemier som kan være i barnehager osv.

Jeg vil alikevel at de skal få den, det er bare tidspunktet jeg synes er litt feil. Har diskutert det med fastlegen min som har fire barn, hun mener også at det er tidlig å gi den ved 15 mnd og mener at den bør forskyves i vaksineprogrammet til barna er litt eldre. Jeg tipper mini kommer til å få den når han er mellom to og tre år. De andre fikk den før vi reiste til utlandet, da var de 3 og 4.

Back
Topp