Vaksine, OK å ta??

coconut

Andre møte med forumet
Spørsmål!

Da jeg sist var hos legen spurte hun meg om jeg har tatt vaksine mot hjernehinnebetennelse løpet av de siste 10 årene... Jeg er faktisk usikker på om jeg har tatt dette, og hun mente det var viktig. Jeg ba om å vente litt så jeg får tenke over saken siden jeg har hørt at gravide ikke skal ta vaksine generelt... Noen som har erfaring med dette?? Nå har det seg slik at jeg bor i Spania, kanksje det er annerledes her, men flytter jo snart til Norge da.... Og er vaksinen for mor og barn? Større sjangse for å få hjernehinnebetennelse når man er gravis? hjeelp.....
 
Vanligvis settes ikke vaksiner mens man er gravid. Er kanskje andre retningslinjer i Spania, men her var det jo ekstraordinært at de vaksinerte gravide under svineinfkuensaen i 2009. Det er ikke økt sjanse for å få smittsom hjernehinnebetennelse om man er gravid.. Du må rett og slett veie faren for å bli syk opp mot risikoen ved å ta vaksinen...
 
Syntes også det hørtes litt rart ut ja... Tror jeg ringer legevakta i Norge for å være HELT sikker ;)
 
Back
Topp