Vaksine mot svineinfluensa??

s0lskinn

Blir kjent med forumet
Jeg er 28 uker på vei med tvillinger. I dag hos legen fikk jeg tilbud om å ta vaksinen, men er liten lysten på det egentlig.. Redd for eventuelle bivirkninger av selve vaksinen, har ikke lyst å putte i meg noe som kan utsette barna for fare. De sier at denne vaksinen ikke er farlig, men det sa de jo om den forrige også.. :confused:
Noen som har tatt vaksinen? Tenkt på å ta den? Eller har noen tanker om dette?

Jeg tok svineinfluensavaksinen forrige gang, men det var kun pga av jobben min. Jeg jobber i hjemmesykepleien og på det tidspunktet hadde vi veldig mange syke pasienter med svært dårlig immunforsvar. Jeg har og tatt sesonginfluensavaksinen en gang for mange år siden. Det endte med at jeg gikk småsyk hele vinteren.
Jeg er i uke 31+6 i dag og kommer ikke til å ta hverken svineinfluensavaksine eller sesonginfluensavaksinen, da jeg ikke har noen god erfaring med disse.
Dessuten hadde jeg nok influensa nå i jula, og det kan vel ikke bli verre nå ;)

Jeg tok det sist! Minstemann var veldig syk da og ble fort verre av hver minste ting. Så vi tok hele familien. Nå er han bedre. Går på astmamedisin men virker som at immunforsvaret er bedre så vi velger å ikke vaksinere

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg tok den forrige uke. Ettersom jeg jobber med barn/ungdom, ble jeg vaksinert på jobb.

jeg gikk gravid i 2009/2010 også, valgte å ikke ta den da, fordi jeg syns det var for usikkert. har ikke tatt den nå heller, syns det er vanskelig å skulle utsette den lille for noe jeg ikke føler meg trygg på..

Det er vanlig sesonginfluensa vaksine denne gangen, og ikke den samme som ble anbefalt i 2009 da det var pandemi.

Nå er ikke jeg gravid eller i risikogruppe, så jeg har ikke tatt den. Tok den heller ikke i 2009. Lå med influensa i hele jula, så føler jeg har hatt årets influensa.

Jeg kjenner flere som har tatt vaksine for influensa tidligere og gått smådårlig hele vinteren igjennom.

Jeg har ikke tatt den, og skal heller ikke. Er ikke i noen risikogruppe utover at jeg er gravid, og er nok generelt ganske skeptisk.

Hei J
Jeg var veldig usikker… er ikke en person som normalt blir syk, og tar aldri influensavaksiner.
Først var innstillingen min at jeg ikke skulle ta den, men etter mye overveielse endte jeg opp med å ta den.
Dette da det i år er vaksine som beskytter mot 3 typer influensa, deriblant svineinfluensaen.
Svineinfluensaen gir luftveisproblemer, og da gravide spesielt i 3 trimester har mindre lungekapasitet grunnet mye press oppover fra magen – og derfor er eksponert til å bli spesielt syke av svineinfluensaen. Hvis man får lungebetennelse og veldig høy feber – infeksjon, kan det forekomme for tidlig fødsel.
Etter at jeg tok vaksinen fikk jeg ingen bivirkninger.
Skjønner at mange ikke vil ta den, jeg var veldig i tvil selv.
Bare å kjenne på magefølelsen tror jeg
J

Tror jeg heller mot å ikke ta den.. Men skulle det bli mange veldig mange som er syke i miljøet rundt meg (for eksempel på jobben til mannen), så får jeg heller revurdere det da. Føler ikke at lungekapasiteten min er så ille nå, og legen sa jeg kunne velge selv. Han virket ikke særlig bekymret for at jeg ikke ville ta den.

Men det er et vanskelig valg, ikke godt å vite hva som i det lange løp vil være best for tvillingene mine.. :dontknow

Jeg og guttungen tok vaksinen før helgen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp