Vaksine mot sv.influensa????

Snoopy2000

Blir kjent med forumet
Vil dere vaksinere dere mot svineinfluensa??? Har hele tiden ment at hele greia er hysteri fra media, og stort sett fnyst av hele greia. Men nå som jeg er gravid, har jeg jo tenkt litt nøyere over det. Vaksinen og medisin mot sv.infuensaen er kun testet på dyr, så vet man virkelig om det kan resultere bivirninger på barnet? Både legen og jordmoren min vil hverken råde eller fraråde meg til å vaksineres når vaksinen kommer....Hva skal dere gjøre???

Jeg er veeeldig skeptisk til vaksinen og veldig skeptisk til at norge har støttet legemiddelindustrien å kjøpt inn så mye uten at det er bedre testet. Noen lobyister som har gått i noen ganger det er jeg sikker på.

ORIGINAL: Varia

Jeg er veeeldig skeptisk til vaksinen og veldig skeptisk til at norge har støttet legemiddelindustrien å kjøpt inn så mye uten at det er bedre testet. Noen lobyister som har gått i noen ganger det er jeg sikker på.

signerer her ja

null vaksine på meg!

Nei, skal på INGEN måte ta den! De sier den kan gi skader på fosteret (hjerneskade), og folk som tar vaksinen blir gjerne sykere enn de som får svineinfluensa "naturlig".. Så tror ikke det er noe lurt i det hele tatt! Og skummelt å ta en vaksine som gravid som ikke er testet, og som ikke viser senskader osv, særlig på babyen da!

Jeg mener å ha hørt at den vaksinen ikke er bra for barn..tviler på at den er særlig bra for fostere da![&:]
Så for sikkerhets skyld takker jeg nei om jeg får tilbudet [;)]
Har da overlevd influensa før, så skal alltids klare det igjen. Hører de som har hatt den sier det er en rimelig mild form for influensa og[:)]

Jeg skal ikke ta!! :)

jeg for min del vil ikke ha vaksinen. legen min sa at vaksinen var farligere enn selve innfluensaen, fordi forskerene ikke vet nok om vaksinen enda[&:] ikke godt å vite hva en skal syntes å tenke om hele greia[&:] men foreløpig vil ikke jeg ha vaksine

Jeg vil ikke ta sjansen på å ta vaksinen. Klarer meg fint uten, tror det er mer viktig med håndhygiene og slike forebyggende tiltak for å unngå hele influensaen.

Jeg spurte legen min om akkurat det, fordi jeg har et veldig utsatt yrke (jobber på barneskole).
Han sa at han ikke anbefalte vaksinen til gravide, i alle fall ikke i 1.trimester. Det er for lite testet til å være helt trygt. Det var noe helt annet når man var høygravid og hadde bl.a. mindre lungekapasitet. Det sa i alle fall legen min. Jeg hadde ikke tenkt å ta den uansett, men jeg ville bare høre hva han hadde å si...

Kommer heller ikke til å ta den. Er i faresonen selv. Har jente i barnehagen og jobber i helsevesenet.

Hehe. Ja, nesten rart dersom jeg ikke blir smittet. En 2-åring i barnehagen og jobber med skolebarn....

nope ingen på meg..men må høre me legen min da..for har jo diabetes og så då er eg mer utsatt en andre...

jeg spurte legen min om vaksinen jeg, og han sa at gravide eller små barn ikke skal ha den. og d synes jeg er helt greit...blir litt skeptisk til ting som er laget i full fart og som man ikke helt vet konsekvensene av!

Back
Topp