Vaksine mot influensa/svineinfluensa?

Nexie

Betatt av forumet
"Vaksinasjon er det mest effektive tiltaket for å beskytte seg mot svineinfluensa. Særlig utsatt for komplikasjoner er gravide og personer med kronisk luftveissykdom,(...) " - Kilde; Vg.no

Hva tenker dere om dette? Kommer dere til å vaksinere dere?

er dette en ny artikkel eller? isåfall har ikke jeg fått med meg dette.. ;) men jeg vet jeg fikk ei vaksine for noen år siden for en av disse influensaene (om det var svineinfluensa eller fugleinfluensa husker jeg ikke), så jeg vet ikke om jeg kanskje er dekket da? Men uansett kommer jeg nok ikke til å ta den igjen :)

Artikkelen ligger esten øverst på vg nå :)

Ja tok svineinfluensa når det herja sist jeg også.. Men er så skeptisk på dette vaskineringsgreiene! Syns det er litt skummelt når man er gravid å ta slikt også..men kanskje det er like så skummelt å få disse influensaene.
Neimen ikke sikker.

Jeg tok sist det var hysteri, i 2010, og skal ikke la meg påvirke igjen! Det kommer bare opp flere og flere hendelser med barn som er født med diverse...

hmm... nå ligger jeg hjemme med øre-, hals- og bihuleverk som jeg har vert til legen og fått antibiotika for i dag da.. Kanskje det er denne influensaen som har ankommet da? hm, ikke vet jeg.. men håper det forsvinner snart uansett! :)

influensa er typisk symtom muskelsmerter, har du ikke det så har du antakelig ikke det.

Jeg er usikker på om jeg skla ta den, jobber i barnehage og dermed veldig utsatt for smitte så skal konferere med fastlegen min når jeg skal til henne om knappe to uker

Tror ikke jeg skal ta den. Tok den ikke sist gang det var svineinfluensautbrudd heller, da var jeg også gravid. Men det er klart at jeg har større sannsynlighet for å bli smittet nå når jeg har barnehagebarn i hus.

Nå anbefaler de vel ikke å ta den før passerte 12 uker heller? det gjorde de ikke forrige gang. Og da nærmer vi oss vel slutten på vinteren og svineinfluensasesongen, muligens..

Back
Topp