Vaksine for denne pandemien???

Luddaliten

Glad i forumet
finner ikke noe tråd på det jeg, men er sikkker på dere har diskutert temaet. hva tenker dere om vaksinering av babyene nå når de har senket den anbefalte alderen til 6mnd? var i utgangspuktet så glad for å slippe ta stillng til både milla og sam men nå må jo begge vurdees. VANSKELG, to onder dette... en vet jo lite om de langsiktige bivikningene, og de små er jo i sånn enorm utvikling. samtidig er det jo vanskelig sette eg imot en slik anbefaling fra fagfolk. hva tenker dere??

jeg tenkte lenge at jeg ikke skulle ta den på tross av at jeg har astma. men har tatt en helomvending. Jeg, min samboer og Tuva skal ta den[:)]
Er som du sier å velge mellom to onder her, men jeg kunne aldri ha tilgitt meg selv om Tuva ble syk og allvorlig syk så det sto i fare for hennes liv om hun ikke hadde fått den...

I tilegg er hun for liten (under 1 år) til å få tamiflu om hun ksulle blitt syk, så her tar vi den alle mann[:D]

Tenker det samme som deg......
Blir vondt uansett hvilken finger mann skjærer seg i liksom....... (kan bli iallefall......)

Tror vi kommer til å ta den alle sammen..........
Greiere om det værste skulle skje, å ha hørt på anbefalingene fra fagfolk, enn å ha trossa dem...

Tar vi den ikke og barna blir syke, kan man liksom bare "skylde" seg selv..... Men tar vi den og den har bivirkninger, så var det helsevesenet som anbefalte å gjøre det.......

Huff, jeg føler meg helt rådvill jeg. Aner ikke hva vi skal gjøre! Eller, jeg å sambo skal ta den, men er så fryktelig usikker på snuppa!!!
Er i tillegg litt skeptisk når de først går ut med 3års grense for så å plutselig sette den til 6mnd. Hvorfor har de gjordt det?

Går å tenker på dette hele dagene........

Jeg er i utgangspunktet negativ til vaksine, men det er så vanskelig å vite!
Skal spørre HS neste gang vi er til kontroll, men det er jo stor uenighet også blandt helsepersonell om hva man skal gjøre. [&:]

Ja, å varfør anbefaller Sakarias barnelege att man INTE ska ta den?????? Blir helt førvirrad jag.

Jeg har vært negativ helt til i dag og har nå tatt helomvending. Har undersøkt både her og der. Er veldig skeptisk enda, men har kommet til den konklusjonen at det er bedre og ta den enn ikke. 

Min foreløpige konklusjon er at jeg tar den, men ikke Thea. Bekymrer meg også for dette med langsiktige bivirkninger. Er ikke så farlig om jeg skulle bli dårlig av vaksinen, syns det er verre med Thea. Og det at jeg tar den sørger for at Thea mest sannsynlig ikke får smitten fra meg i hvert fall.

Jeg er ikke 100% sikker på om det er dette jeg til slutt velger å gjennomføre. Godt mulig at jeg ombestemmer meg. Har litt tid igjen å tenke på.

Jeg har egentlig vært veldig skeptisk til denne vaksinen, nettopp fordi man vet så lite om den. Men etter å ha snakka med ei venninne idag (hun er helsesøster), så tror jeg nok vi kommer til å ta den alle mann her. Hun anbefalte oss å gjøre det. Hun ville også at hennes barn skal ta den. De stoffene som man synes er så skumle (bl.a kvikksølv) er det også i mange andre vaksiner, og det er visstnok mer kvikksølv i enkelte matvarer (særlig sjømat) enn det er i vaksinen. Så slik sett skulle det visst være like farlig å spise ei brødskive med laks eller makrell i tomat enn det å ta vaksinen.

ORIGINAL: babyT

Jeg har egentlig vært veldig skeptisk til denne vaksinen, nettopp fordi man vet så lite om den. Men etter å ha snakka med ei venninne idag (hun er helsesøster), så tror jeg nok vi kommer til å ta den alle mann her. Hun anbefalte oss å gjøre det. Hun ville også at hennes barn skal ta den. De stoffene som man synes er så skumle (bl.a kvikksølv) er det også i mange andre vaksiner, og det er visstnok mer kvikksølv i enkelte matvarer (særlig sjømat) enn det er i vaksinen. Så slik sett skulle det visst være like farlig å spise ei brødskive med laks eller makrell i tomat enn det å ta vaksinen.

Jeg er bekymret for blant annet kvikksølvet i vaksinen, men får hele tiden høre at det er så liten mengde at det ikke gjør noen skade. Jeg vet ikke helt om jeg tror på det. Man kan jo f.eks. lese denne linken: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/22/New-Study-Demonstrates-Significant-Harm-From-Just-ONE-Mercury-Containing-Vaccine.aspx#

Og denne: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2841977.ece

Dette er ikke ment som noe forsøk på å omvende dere som skal ta vaksinen, jeg prøver bare å forsvare hvorfor jeg og mange andre er skeptiske til (bl.a.) kvikksølvet i vaksinen.

Vi har etter mye om og men bestemt oss for at alle 3 skal ta den. Kunne aldri tilgitt meg selv dersom Sarah hadde blitt alvorlig syk og det kunne vært unngått.. 

Har ei venninne me ei datter som e nesten en måned eldre enn Eline, å dem har tatt den hele familien no. Ho har blant anna snakka me en hjernekirurg på st. olavs hospital å en bioingeniør før ho tok den endelie avgjørelsa. Å alt gikk bra under sjølve vaksineringa ihvertfall, å har itj merka nå feber eller nå sånt foreløpig.

Vi står på vippen. Veldi på vippen. Men sambo sa d at vess d hadd vært bare han å Eline så hadd dem verre å tatt vaksinen allerede sa han. Så æg vettitj helt æg. Han si at æg får ta avgjørelsa, men d e så utroli vanskeli! [&:]

jeg har hatt svineriet så da er det vel ikke noe vits i at jeg tar den?? oliver har nok også hatt den for han var syk rett etter meg..da gjenstår aila og andreas..andreas skal ta den men er veldig usikker ang aila..
og jeg lurer også på noe ang denne kvikksølven som er i vaksinen? leste i vg at vi får i oss mer kvikksølv gjennom å spise fisk enn det som er i vaksinen..men så var det noe med å få kvikksølv rett i blodet som man får når man tar vaksine...uff er rådvill, jeg må undersøke mer og høre med legen og hs og andre som kan litt før jeg tar ett standpunk om aila skal få den eller ikke..

ORIGINAL: Adrian_å_mamma

dette var noe jeg ikke hadde tenkt å tenke på en gang. for følte hele greia var overdrevet.. har ikke noe lyst til å ta den, verken vi voksne eller å gi den til adrian.. om jeg ikke skulle på jobb snart. på sykehjem. hvor det alltid er noe smitte å elendighet, så hadde jeg ikke tenkt noe mer på å ta den.. men nå vet jeg ikke.. synes hele greia er noe dritt rett å slett..[:@]

men hva er egentlig disse risikogruppene??

risikogruppene er bl.a. gravide, de med asma, diabetes og andre typer luftveisproblemer..er sikkert flere men det var de jeg kom på i farta!

Vaksinen settes ikke rett i blodet.. Den settes, eller skal helst settes i en muskel..
Jeg har ikke snakka med noen om dette, men jeg heller litt mot at vi skal ta den..
Det er ingen nye substanser i denne vaksinen.. Alle har vært brukt før og brukes i andre vanlige vaksiner..

Back
Topp