Vaksine eller ikke?

Glitter2018

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Hva tenker dere her inne som enten håper på postitivt test, eller akkurat har fått den om å ta covid vaksina? Jeg er selv usikker, og naturligvis derfor jeg spør. Er det en risiko man ikke tør ta, eller tar de fleste den i prøveperiode/som gravid?
 
Jeg tok 2 doser mens vi prøvde :) Klusset ikke med min syklus på noen måte, men har skjønt at noen har opplevd det. Tenker det beste er å rådføre seg med lege og ta det valget som føles rett for en selv. Jeg tok vaksinen fordi risikoen for å få korona for meg er større en risikoen ved å ta vaksinen :)
 
Jeg tok dose 1 rett før el.
Er satt opp på dose 2 i september, men er veldig usikker på hva jeg gjøre. Skal selvfølgelig høre med legen, men tipper jeg venter til etter fødsel med 2. dose.
 
Tok under prøveperioden, men unngikk å bli gravid uten prevensjon.
Vaksinen gjorde at syklus var helt på bærtur etterpå, eggløsningstester var til god hjelp når vi skulle prøve igjen.
Når det er sagt ville jeg snakket legen som sitter med oppdatert kunnskap om vaksine og din helse :joyful:
 
Tatt første dose i mai, skulle egentlig ha andre igår. Like etter positiv test ringte jeg de som styrer med vaksinering, og fikk beskjed om at jeg ikke kan få den siden jeg er gravid så må vente til etter fødsel. Men kunne fint ta den når jeg ammer. :)
 
Jeg tok 1. dose i starten av den prøveperioden det klaffet, etter å ha spurt legen, det var i starten av juli. Hun sa at hvis jeg ble gravid før andre dose kunne jeg vente til etter svangerskapet med å ta den, men jeg tenker å spørre på nytt før jeg bestemmer meg. Har time for andre dose i september, uke 12+4.
 
Jeg fikk positiv test den morgenen jeg skulle få første vaksinedose seinere på dagen. Testen ble derfor tatt veldig tidlig, men ga heldigvis utslag slik at jeg fikk ringt vaksineteamet og utsatt vaksineringen til neste år.
 
Hva tenker dere her inne som enten håper på postitivt test, eller akkurat har fått den om å ta covid vaksina? Jeg er selv usikker, og naturligvis derfor jeg spør. Er det en risiko man ikke tør ta, eller tar de fleste den i prøveperiode/som gravid?

Jeg hadde time til den i går, og den avlyste jeg. Jeg tør ikke ta sjansen ettersom den er så ny :pompus: Men jeg har ikke spurt om råd fra lege eller noen ting altså, er bare meg som er superredd :rolleyes:
 
Jeg spurte min fastlege om korona vaksine da vi begynte å prøve i april. Fikk beskjed om å ikke ta den under prøveperiode eller første trimester. Han sa det var ingenting som tydet på at det var skadelig for foster, men ikke testet nok til å anbefales. Så lenge jeg ikke var i noen forhøyet risiko ifbm. Helse eller arbeid var anbefalingen å vente :cat:
 
Skulle ta første dose dagen etter positiv test. Ringte dem, og de sa jeg ikke skulle ta før etter fødsel. Så da venter jeg :happy:
 
Sniker fra slutten av mars :happy:

Jeg fikk første dose dagen før EL, er veldig glad for å ha én dose innabords i hvert fall!
Skal til første kontroll hos legen på fredag, og håper hun gir klarsignal til å ta vaksinen i andre trimester. Ut fra det jeg har lest meg til er jeg mye mindre bekymret for hvilken virkning vaksinen vil kunne ha på fosteret, enn hvilken virkning det vil ha på fosteret, og meg, å få corona som gravid. For ikke å snakke om risiko for prematur fødsel.

Tok jo også influensavaksine helt uten betenkeligheter i første svangerskap. :)
 
Jeg tok første dose ca en uke før EL, og kommer nok til å ta dose 2 i mellom 2. og 3.trimester. Frykter mer å få korona som gravid enn å vaksineres og være mer beskytta :)
 
  • Liker
Reactions: Eg
Jeg tar nok 2 vaksinedose mellom 2 og 3 trimester etter jeg har pratet med flere leger og gynekologer :D
 
  • Liker
Reactions: Eg
Jeg venter til etter fødsel, tar ingen sjanser for det ufødte barnet. Er selv ikke i risikogruppen og er i permisjon pdd
 
Jeg fikk første dose dagen før mens pp før jeg ble gravid, fikk innkalling til fremskyndet dose nr 2 like etter jeg testet positivt og sa ifra til kommunen, fikk beskjed om å søke om å ta dose 2 senere. Ender nok opp med å ta den i 3 trimester så er jeg fullvaksinert ved fødsel og småtten er forhåpentligvis litt beskyttet.
 
Frarådes å ta vaksiner generelt i første trimester, men å ta feks influensa vaksinen i andre trimester og utover. Tenkte originalt å ta 2 dose etter å ha gått over i 2 trimester, men vurderer å vente til 3 trimester nå. Har ikke snakket med lege/jordmor enda så er usikker. Kommer nok til å ta den mens jeg er gravid pga høyere risiko for smitte pga jobb.
 
Back
Topp