Vaksine eller ikke???

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Jeg kjenner denne svineinfluensa bekymrer meg litt, fikk helt klump i halsen da jeg hørte om den 11 åringen som døde i romjulen. Kommer dere til å ta vaksinen eller ikke? Tenkte å høre hva legen min sier på tirsdag.

Jeg skal ikke ta den..! Med mindre svineinfluensaen herjer når det nermer seg termin (noe jeg tviler sterkt på). Svineinfluensa er jo ikke farlig for barnet i magen, og heller ikke mer farlig enn en vanlig influensa for mor. Det som er (ifølge legen) er at en er mer utsatt for smitte som gravid, og at man kan bruke lenger tid på å bli frisk.
Dersom man er utsatt for å bli smittet rundt termin er det lurt å ta den for å forebygge smitte på nyfødt baby :)

Den delen er inbakt i den vanlige influensavaksinen nå og den har jeg tatt i høst :) Tar den hvert år pga jobb og mannen som er i en risikogruppe.

Var hos legen i dag og han anbefalte den. Tok den i 2009, forrige gang jeg var gravid og tar den nok nå også:)

Jeg kommer til å ta den når jeg tipper inn i 2.trimester.

Veeeldig usikker jeg.. Klarer ikke helt å bestemme meg. :s

Jeg tok den sist og da var jeg gravid. men jeg måtte ta den pga arbeidsplassen krevde det men nå blir jeg ikke å ta den.

eg tok den sist eg va gravid men da va d kun få uker til eg skulle føde men nå e eg usikker å trur ikje eg kome te å ta den... for sist hørte eg om mange som tok vaksinå og mistet babyen..og det var så mange at folk spekulerte i om d hadde en samenheng me vaksinå. de tok den tidlig i svangerskapet og mistet seinere..off e så typisk at d ska slå ut igjen altså...

Legen min anbefalte i alle fall å ikke ta den i 1.trimester. Dessuten mente hun at vaksinen som jeg tok i 2009 skal fremdeles ha en liten virkning. Når jeg er i 2.trimester, så er jo hovedsesongen for influensa delvis over. Jeg kommer nok ikke til å ta vaksinen.

Jeg tok den i 2009 men jeg vet ikke om jeg tar den denne gangen. Tenker at jeg er 18 uker i slutten av mars og da er vel dette svineriet over får vi håpe. Men skal snakke med legen min og høre hva han sier.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Back
Topp