vakant stilling

finetrineline

Glad i forumet
Hørte nettop ei som sa at dersom man har hatt ei vakant stilling i mer enn et år, har man krav på å få den fast.
noen som vet om det stemmer, og evt hvor jeg kan finne skriftlig informasjon om det?

ORIGINAL: amaliesmamma

Hørte nettop ei som sa at dersom man har hatt ei vakant stilling i mer enn et år, har man krav på å få den fast.
noen som vet om det stemmer, og evt hvor jeg kan finne skriftlig informasjon om det?

Det er jeg nesten hundre prosent sikker på ja! Det er veldig strengt, og du kan gjøre krav på stillingen!!!!

Men betyr ikke en vakant stilling at ingen er ansatt i stillingen??? Altså dersom noen er ute i permisjon et år, så kan de velge og sette stillingen vakant for å spare penger.... Tror forøvrig det er mer enn et år en må være vikar for å ha krav på fast stilling ja. Ei venninne av meg jobbet som vikar i fire år før hun hadde krav på noe fast stilling... Hun var lærer da.

Snakka med pappa.. Ble litt nysjerrig på dette. Han er undervisningsinspektør på aktvitetshuset i byen og hadde selv opprettet en vakant stilling nå for litt siden. Han sa det var veldig strengt på det der, og han sa også 1 år..... !!??

takk for alle svar!
Snakka med forbundet, og de mente også jeg kunne kreve å få den fast, men de
måtte sjekke opp i reglene først.

*håpehåpe*[:D]

i staten er det vel strengere, men de omgår loven de også.

ORIGINAL: chantonet

altsa det må vere ledig stilling ? jeg som har vert tilsett i 1 1/2 år derav halve tida for ei som var i perm og no for ei anne som er i perm har ikkje krav på å få den fast ?? har eg misforstått no eller ?

Nei, det tror jeg ikke du har.
Jeg gikk ikke som vikar for noen, stilling var min, men den var ikke fast.
(men er det nå[;)])

Du må være ansatt i stillingen. Om du er vikar i stillingen, så kan du ikke kreve den etter et år...

Back
Topp