vaginal ultralyd!

flymi

Andre møte med forumet
imorgen skal jeg på sykehuset og få vaginal ultralyd for og se om det er liv i magen..
Hadde en kraftig blødning men som heldigvis har sluttet!
Men hva skjer på en vaginal ultralyd? [:'(]

kan ikke si jeg gleder meg[:'(]

Er ikke det det samme som en innvendig ul?? Lykke til, og håper alt er bra med spiren.

INGENTING å grue seg for!

Har hatt innvending ultralyd flere ganger. Og du blir, som navnet sier, undersøkt fra innsiden. De har en plaststav som de trer kondom og glidemiddel på. Er ikke vondt! Og legen er mer opptatt av å se på skjermen enn på dåsa di - noe h*n vel uansett bryr seg katta om hvordan ser ut.

Lykke til!

svarer kanskje nå litt uten kunnskap[:)] Jeg har tidligere tatt innvendig ultralyd, hvor de gikk inn vaginalt. Dette var riktignok ikke pga graviditet men de skulle sjekke at alt var som det skulle med eggstokker ell no.. Poenget kommer nuh: de fører inn en slags stang med en litt større avrundet tupp i vagina, det gjør ikke vondt altså men du syns nok det er litt ukomfortabelt å ligge der. På meg så gikk undersøkelsen veldig fort og greit. Nå veit jeg jo som sagt ikke hvordan dette er i f.h.t graviditet, men jeg tror ikke du har noen grunn til å grue deg til selve undersøkelsen..[;)] Håper det ga deg et lite svar i hvertfall. Masse lykke til, og så håper jeg alt går bra med den lille spira di og deg.. klem [:)]

oppi stolen å opp med en pinne[8D]

egentlig en helt grei undersøkelse.  ikke værre enn en vanlig gyn undersøkelse

takk takk! nå vet jeg ihvertfall hva som skjer! [:'(]
noen som vet ca hvor lang tid det tar?

ORIGINAL: merete_80

Har hatt innvending ultralyd flere ganger. Og du blir, som navnet sier, undersøkt fra innsiden. De har en plaststav som de trer kondom og glidemiddel på. Er ikke vondt! Og legen er mer opptatt av å se på skjermen enn på dåsa di - noe h*n vel uansett bryr seg katta om hvordan ser ut.

Lykke til!

sign. denne, bare at jeg har gjort det en gang[:)] Men det var ikke vondt og ikke så skummelt[:)]

ORIGINAL: merete_80

Lykke til!
sign [:)]

Jeg hadde spontan abort av tvilling i julen, og da måtte jeg ha det for å sjekke om det eventuelt var rester igjen av fosteret. Det de mest sansynlig kommer til å gjøre er å sjekke om blødningene har stoppet, og at det ikke kommer fra noen risikosteder som ifra selve fosteret. også får du da inn en "stav" ligner på en lang tynn dildo sak, og dette gjør såklart legen ifra underlivet. Jeg hadde aldri hatt genykologiske undersøkelser før jeg gjorde dette, og når jeg ser tilbake på det nå, så var jeg jo såklart litt anspent og syntest det var ubehagelig. men det var ingenting å være redd for:) det var jo selvfølgelig litt ubehagelig fordi at det var en annen mann som gjorde det, men selve undersøkelsen var ikke noe vond i det hele tatt.

Lykke til på din undersøkelse, håper det ikke er noe alvorlig og at babyen din er like fin <3 :) stor klem

Har vært på det mange ganger og det er ikke vondt eller noe i det hele tatt. Jeg vil anbefale deg å ha på deg en lang genser, tunika eller lignende når du skal på undersøkelsen så får du dekt deg til litt før du skal opp i stolen. For min del er det det som er det verste med slike undersøkelser og kipt om man blir stående med en kort topp å trekke den det man klarer nedover..[;)] undersøkelsen tar ikke lang tid, kommer litt an på hva man skal sjekke, men tror jeg aldri har brukt mer enn 5-10minutter jeg nei..

Back
Topp