Vaginal fødsel etter keisersnitt

Solsikke25

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei alle sammen :cat:
Fikk ei jente i 2018 som var ganske stor 3 dager på overtid (ca4800g), nå venter jeg gutt og har hørt at gutter og nr 2 blir større.

Jeg har så innmari lyst til å føde vaginalt denne gangen, da det ble keiserinne sist, men er redd det kan bli vanskelig om han blir like stor evt større.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, lufte litt nervøsitet og kanskje høre om det er noen som har erfaring? :) Noen som har hatt keisersnitt, men født vaginalt etterpå? Er det noe man kan gjøre for å unngå at barnet blir «for stort»?
 
Hei alle sammen :cat:
Fikk ei jente i 2018 som var ganske stor 3 dager på overtid (ca4800g), nå venter jeg gutt og har hørt at gutter og nr 2 blir større.

Jeg har så innmari lyst til å føde vaginalt denne gangen, da det ble keiserinne sist, men er redd det kan bli vanskelig om han blir like stor evt større.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, lufte litt nervøsitet og kanskje høre om det er noen som har erfaring? :) Noen som har hatt keisersnitt, men født vaginalt etterpå? Er det noe man kan gjøre for å unngå at barnet blir «for stort»?
har ingen erfaring men vil bare si at du ikke er alene med bekymringen om stort barn. Storebror var 4935gr, og dem prøvde med sugekopp men jeg klarte ikke å få han ut, så endte med ks. Blir jente denne gang, og vet dem som regel er mindre, men hun kan og bli for stor for meg å få ut. Jeg får tett oppfølgning pga forrige fødsel med ekstra ultralyder og om hun blir stor så blir jeg satt igang litt før eller evt ks. Har så lyst til å oppleve vaginal fødsel!
 
Du kan be om en samtale angående fødsel på sykehuset. Med historikk med stort barn og ks, samt et ønske om vaginal fødsel, kan det for eksempel være at de kan vurdere deg for vekstkontroll av babyen og igangsetting av fødselen på et visst tidspunkt. Kan ikke si noe om når, men kan jo være at de kan sette uke 39 eller termindato som en maksgrense. Eventuelt tidligere om vekstkontroller viser stort barn,
 
Jeg har født vaginalt to ganger etter ks, og det har gått veldig bra :) Er det ikke slik at de evnt måler bekkenet får å gjøre opp en mening om de ser utfording med vaginal fødsel og stort barn? Litt usikker på det området, luft det for jm eller lege :)
 
Jeg har født vaginalt to ganger etter ks, og det har gått veldig bra :) Er det ikke slik at de evnt måler bekkenet får å gjøre opp en mening om de ser utfording med vaginal fødsel og stort barn? Litt usikker på det området, luft det for jm eller lege :)
Det var beroligende :) De målte sist og mente at jeg ikke skulle ha noe problem med å få stort barn, men det bare stoppa opp, så de måtte til slutt hente hun ut.
 
Back
Topp