Vag. Undersøkelse hos JM, noen som har peiling/erfaring?=)

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg er 38+4 i dag, og var på kontroll hos JM. Da sjekket hun meg vaginalt pga mye vonde kynnere og murringer. Hun sa at jeg hadde 1 cm åpning/at hun kunne få inn en finger. Men at mormunnen/livmorhalsen(?) var sentrert, altså langt fremme, slik den skal være til fødsel.

Betyr dette at det er noe som helst modning på gang, eller har ikke disse grusomme kynnerne hatt noe som helst virkning?

Hun har forøvrig skrevet :" mm (mormunn) fremme, lang cervix., 1 cm. Cervix er livmorhals, eller?
Da er vel kanskje fødsel langt unna da :P
Er andregangs også.

Vil føde snart, sliten av alle kynnerne og drit :P :)

Lang cervix er iallefall et tegn på at man ikke er helt klar :) Jeg ble u.s. i går og fikk påvist kort, moden cervix. Hun sa at det å få inn en finger er veldig vanlig hos andre/flergangs :)

Lang cervix er iallefall et tegn på at man ikke er helt klar :) Jeg ble u.s. i går og fikk påvist kort, moden cervix. Hun sa at det å få inn en finger er veldig vanlig hos andre/flergangs :)
Ja var det jeg mente :) hun sa at litt åpning er vanlig, men at det var bra at mormunn var sentrert og på plass :) må vel belage meg på å gå iallfall til termin jaa :p sist gikk vannet 2 dager etter termin, så blir vel ikke noe før denne gang. Har egentlig ikke så dårlig tid, men lei av konstante kynnere og menssmerter.. Håper det har noe for seg iallfall :) uansett bare 13 dager til termin :D når har du termin sphynx? Ganske moden du da?:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Forresten så er hodet bevegelig og ikke så langt ned. Med junior var det festet i uke 37 allerede. Men ettersom jeg forstår trenger det ikke feste seg før fødselen er i gang når man har født før?

Forresten så er hodet bevegelig og ikke så langt ned. Med junior var det festet i uke 37 allerede. Men ettersom jeg forstår trenger det ikke feste seg før fødselen er i gang når man har født før?

Stemmer det.

høres ut som kynnerene har hatt effekt ja :) Jeg var moden og hadde 2 cm med førstemann faktisk 2 uker før termin, og han kom 1 uker etterpå (altså i uke 39), mens med nr 2 var jeg overhode ikke moden 5 dager på overtid, men etter litt stripping så kom hun etter et par timer! Du nærmer deg iallefall målet vil jeg tro :) :)

høres ut som kynnerene har hatt effekt ja :) Jeg var moden og hadde 2 cm med førstemann faktisk 2 uker før termin, og han kom 1 uker etterpå (altså i uke 39), mens med nr 2 var jeg overhode ikke moden 5 dager på overtid, men etter litt stripping så kom hun etter et par timer! Du nærmer deg iallefall målet vil jeg tro :) :)
Jøss, ja det er tydelig at ingenting er skrevet i stein når det kommer til fødsel iallfall :) :)
Virker som om mange føder senere med nr to enn nr en og. Syns hun kan komme i slutten av neste uke jeg, noen dager før termin :) Men, tiden vil vise :)

Ja var det jeg mente :) hun sa at litt åpning er vanlig, men at det var bra at mormunn var sentrert og på plass :) må vel belage meg på å gå iallfall til termin jaa :p sist gikk vannet 2 dager etter termin, så blir vel ikke noe før denne gang. Har egentlig ikke så dårlig tid, men lei av konstante kynnere og menssmerter.. Håper det har noe for seg iallfall :) uansett bare 13 dager til termin :D når har du termin sphynx? Ganske moden du da?:)

4 dager :D (5 dager da hun us meg)

men kan noen forklare meg hvordan man kan ha åpning når livmorhalsen er lang? Trodde den skulle avflates og SÅ får man åpning? Blir forvirra jeg :p og er veldig nysgjerrig på alt det som skjer med kroppen da;)

Min cervix ble målt til 35mm forje uke, spurte jordmor hva som var vanlig. Hun sa da at det var fin lengde og når det var snakk om fødsel så var den nedi 15mm!!

Min cervix ble målt til 35mm forje uke, spurte jordmor hva som var vanlig. Hun sa da at det var fin lengde og når det var snakk om fødsel så var den nedi 15mm!!
Ja vet den blir temmelig avflatet :) jm sa bare at den var lang her, men sentrert og med 1 cm åpning. Trodde bare at livmorhalsen ble kort FØR man fikk åpning? :rolleyes:

Back
Topp