Vafler uten hvetemel??

___

Forelsket i forumet
Heisann! Jeg må lage vafler uten hvete, men sliter med å finne oppskrift... Noen som kan hjelpe?

Mye avanserte ingredienser... Tusen takk!! Går det ikke an å bake på frks spelt?

Jeg har vært intolerant mot hvetemel, men jeg tålte speltmel. Så jeg tok bare en vanlig oppskrift og bytta ut hvete med spelt. Blei kjempegode vafler!!

Vaflene blir forresten litt sprøere med spelt. Nam, nam, men er best helt ferske:)

hvorfor ikke bruke glutenfritt mel?[;)]

Nam - elsker sprøe vafler!!! Skal se hva de har i butikken, både glutenfritt og spelt bør vel være mulig å få tak i??

jeg har selv cøliaki,og tåler da heller ikke spelt men,jeg bruker bare å bytte vekk hvetemelet og bruke gluten fritt mel,men man får også kjøpt glutenfri vaffel røre,ferdig blanda i pose bare å tilsette vann og olje,desse er faktisk kjempe gode[:)]toro som har desse.

Kjøp en pakke semper mel og bare bruk dette melet istede. Det jeg gjør. Smaker vel litt anderledes, men de er gode og det må jo nesten bli sånn...

ORIGINAL: lillela.

jeg har selv cøliaki,og tåler da heller ikke spelt men,jeg bruker bare å bytte vekk hvetemelet og bruke gluten fritt mel,men man får også kjøpt glutenfri vaffel røre,ferdig blanda i pose bare å tilsette vann og olje,desse er faktisk kjempe gode[:)]toro som har desse.

Ja, de hadde jeg glemt av. De blir gode om man har melk også i selv om det står tilsett vann...[:)]

Back
Topp