Vaffeloppskrift

samaha27

Elsker forumet
Noen av dere som har en god oppskrift på vaffel og dele m meg? Ikke noe anett en vanlig mel..Hverken jeg eller unga klarer m for eksempel havre i:p Vi blir 8stk som skal ha i morgen så fikk plutselig panikk da jeg ikke har noen spes oppskrift selv..Her har jeg blanda to forskjellige før, men kunne tenkt meg bare en å forholde meg til;) Håper noen av dere har en god en dere vil dele m meg

Jeg har dessverre ingen.. Men det finnes sikkert mange hvis du googler det, hvis du ikke får noen oppskrifter her :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg bruker ingen oppskrift, men ville tipse om å ha en halv boks rømme i røren. Da blir vafflene ekstra saftige :)

Time.no sine rømmevafler er magiske! :-D legg de på rist når de er ferdige, så holder de seg sprø ;-)

Nå fikk jeg lyst på vafler....:p

Egg, sukker, vaniljesukker, smør, mel, melk :)
Egg, sukker og vaniljesukker vispes til eggedosis. Mel og melk til passe røre. Smelt smør og ha i til slutt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tar det jeg finner. Gjerne fløte eller rømme (som er litt i konflikt med melkeallergi i huset :p)
Bruker også å ta halvparten havregryn isteden for hvetemel og bruker heller grovt hvetemel enn hvitt. :)

Veske etter behov.

5 egg
3 ss sukker
1 ts kardemomme
1 ts vaniljesukker
1/2 boks rømme
1 l melk
1 ts bakepulver
1 ts natron

Rør sammen egg, sukker, kardemomme, vaniljesukker og rømme. Rør inn melk. Bland i bakepulver og natron. Rør inn mel til passelig røre. Ha i litt smelta smør før steking, ca 50g.

Eg eeeeelsker disse med litt rømme og syltetøy på :D

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp