Vaffeloppskrift..

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Kjæresten har bursdag i dag, og er ikke noen kakespiser så hun har ønsket seg vafler og gjærbakst... Jeg skal bake en klippekrans tenkte jeg... men så var det disse vaflene da... Noen som har en god oppskrift? Er så dårlig på sånn en dæsj av det og en dæsj av det, er liksom så greit å ha noe å forholde seg til ang mengde av div ting synes jeg :p
 
Oppskrift? :p
Bruker ca 1liter kefir, noen egg, passe mengde mel, litt bakepulver og en dæsj kardemomme.:p

BVforum via HTC
 
Hehe, det er nettopp det alle sier... Oppskrift? :p Hehe, får prøve meg litt frem... Kanskje blir det bare klippekrans på gjestene og en del mislykkede vafler på meg :p
 
Jeg er sikker på at de smaker fortreffelig, selv uten oppskrift. :D Dette går så bra, så! YOU CAN DO IT! :D :p
 
Jeg bruker "dæsj-metoden", men det er vel noe sånt som; 3-4 egg, 1 ss sukker per egg, ca 50g smeltet smør, en dæsj (sorry) bakepulver og hvetemel til røra får ønsket tykkelse. :)
 
Jeg er ikke flink på dæsj, så rotet frem svigermormors vaffeloppskrift:

3 egg
3 store ss sukker
1/2 L kulturmelk
2 dl (vanlig) melk
2 ts natron
1 ts vaniljesukker
3 ss matolje
1 ts kardemomme
Hvetemel til passe røre

Røren skal være tynnere enn såkalt "lapperøre/svelerøre" altså skal den være flytende ca som pannekakerøren
 
Takktakk :) Da skal jeg prøve meg litt frem :) fant en på nettet som så grei ut også :)
 
Sukker, ja, det glemte jeg visst i min "oppskrift", ser jeg. Lurer på hvordan de hadde smakt! :p
 
Dæsjing duger alltid;) Også er det så kjekt å få brukt opp fløteskvetter og annet man måtte ha stående i skapene rundt omkring;) Så lenge man har egg, melk, mel, kardemomme og sukker så kan man egentlig bare mikse og trikse litt:) Og om røra smaker godt og har OK konsistens kan det ikke gå feil:)
 
Vaflene ble gode de :) Og alt ble vellykket :) Nå har gjestene dratt og vi ligger som slagt i hver vår sofa :p
 
Vaflene ble gode de :) Og alt ble vellykket :) Nå har gjestene dratt og vi ligger som slagt i hver vår sofa :p

Så bra!!! Du er god som er vertinne for fintfolk nå når det begynner å nærme seg termin :)
 
Så bra!!! Du er god som er vertinne for fintfolk nå når det begynner å nærme seg termin :)

Takktakk :) Tror nok ikke det blir noen fler selskap før fødsel nå altså... Tok visst litt mer på med forberedelsen enn det kjentes ut som mens jeg holdt på, så satt egentlig bare å venta på at de skulle dra så jeg kunne legge meg på sofan :p
 
Enig, er rent imponert! Her er gjestene heldige om jeg husker å ha klar kaffen om dagen, liksom. :p

BVforum via HTC

Haha her er aldri kaffen klar... Gjestene får fint gå på kjøkken og forsyne seg selv! Med mindre mannen er hjemme, da kan det hende kannen kommer på bordet. Heldivis vet de fleste at de må føle seg hjemme hos oss så de er ikke sjenerte for å gå å ta kaffe!
 
Haha her er aldri kaffen klar... Gjestene får fint gå på kjøkken og forsyne seg selv! Med mindre mannen er hjemme, da kan det hende kannen kommer på bordet. Heldivis vet de fleste at de må føle seg hjemme hos oss så de er ikke sjenerte for å gå å ta kaffe!
Så fornuftige gjester dere får. Alle burde vært slik. Spesielt broren til gubben er fæl til å forvente oppvartning. Neste gang han kommer stikker jeg "tilfeldigvis" på butikken. :p

BVforum via HTC
 
Her får også gjestene lage kaffen selv, ihvertfall de nærmeste venner og familien;-) Stiller litt ekstra opp før dem som ikke er her så mye;-)

Godt å høre alt ble vellykket da:) Du fortjener virkelig sofa nå Cc;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Back
Topp