VAFFELOPPSKRIFT

sas

Gift med forumet
Kan dere gi meg oppskrift på vaffel? Husker søren meg ikke ingrediensene.. Det er KUN jeg som skal ha det nå så trenger ikke mer enn til fem vaffelplater eller noe sånt.
Håper på raske svar. Tusen takk [:D]

Litt melk og 2 egg og litt mel noen sjeer sukker og litt kardemomme krydder..Bare ta melk først også ser du det an med hvor mye mel du må ha..Røren skal være litt tykk[:)]

WOW det var raskt svar. Men jeg er en av de få kvinner som hater å lage mat og ikke noe god på det. ehehe.  så når du skriver LITT melk og LITT mel osv...så må jeg EGENTLIG vite HVOR mye av hver jeg..for ellers går det galt kjenner jeg meg selv rett.

Kardemomme i vafler...?Nei huff å huff...Smaken er så forskjellig forstår jeg[:D]
Bruk litt bakepulver også da så blir de litt luftige, 1/2 ts på to egg er nok[:D]

Tusen takk alle sammen. ET MUST med kardemomme i vafler da [:D] ER så sulten hele tiden for tiden. fått matlysten tilbake etter 9 uker med kvalme og driiit.

2 egg
3 ss sukker
5 dl melk
1 ts van.sukker
1/2 ts bakepulver
Ca. 2 dl hvetemel
(1/2 ts karddemomme)
3 ss smeltet smør

Pisk egg og sukker, tilsett resten, mel til slutt- litt om gangen...du trenger kanskje mer/mindre.Smeltet smør blandes i.

Jeg synes vafler blir litt ekstra gode viss man bytter ut en tredjedel av melken med surmelk.

ORIGINAL: Sassi

Kardemomme i vafler...?Nei huff å huff...Smaken er så forskjellig forstår jeg[:D]
Bruk litt bakepulver også da så blir de litt luftige, 1/2 ts på to egg er nok[:D]

Det sier jeg og, har aldri hørt om at noen har brukt kardemomme i vaffler engang jeg [8|] 

Bruker egg, sukker, litt margarin, mel, vaniljesukker, bakepulver og om jeg har litt rømme eller fløte så hiver jeg det i og, kjempegodt [:D] 

Back
Topp