Vaccine

Lillapyret <3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Har dere tatt influensa vaccine/skal ta?
Fikk hos min förste kontroll hos legen, uke 12+0. Har lest man eg skal ta det senare, men han gikk straks tom, så derfor fikk jeg. Håper det fortsatt skal ha effekt?

Jeg fikk av legen min i går. Jeg er 7 uker på vei i dag! Han sa at det ikke var risikabelt for fosteret så lenge det ikke var blødninger eller andre komplikasjoner tidlig i sv.skapet og så fremt mor var frisk. Vaksina inneholder ikke virus så man kan ikke bli syk av den, sier legen.

Selv syns jeg det er merkelig at helsedirektoratet anbefaler vaksinen til alle i 2 og 3 trimester. Ikke til de i uke 11+6 og tidligere da embryoet ikke har utvikla alle organer så tidlig.

Men får bare stole på at det er bra for meg og den lille. Også syns jeg forøvrig alle bør vaksinere både seg selv og barna sine. Vi står ovenfor en forferdelig utvikling av resistente bakterier og det kan bli farlig og ikke være beskyttet.

Har dere tatt influensa vaccine/skal ta?
Fikk hos min förste kontroll hos legen, uke 12+0. Har lest man eg skal ta det senare, men han gikk straks tom, så derfor fikk jeg. Håper det fortsatt skal ha effekt?
12+0 er helt ok det, er fra da det blir anbefalt ;) jeg skal ta i morgen. . Skulle ta forrige uke men var forkjølet. Er 13+4 i morgen, men var 12 forrige uke ;p

Har og tatt 14+1. Han sa bare at jeg var kommet langt nok til å ta. Har fått skikkelig hevelse og er varm, rød og det er vondt. Det var det ikke sist jeg var gravid og tok vaksine.

Jeg tok vaksine når jeg var 14+1. Jeg tar hvert år pga lavt immunforsvar siden jeg har morbus chron, samt at jeg jobber i sykehus. Greit å beskytte meg selv og pasienter.

Back
Topp