Væske i livmoren

*Alias*

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Marsboerne 20 18
heihei! jeg hadde gyn time i går, egentlig bare sånn kontroll ift at vi ikke klarte å bli gravid.. Men siden jeg nå er gravid, valgte jeg å bare bruke timen som kontroll.. Gyn ville ta innvendig ul..

Han så ikke noe, bortsett fra store slimhinner, pga så kort på vei.. Men han så også væskeansamling... Han mente dette kom av at jeg har gått på pergo og hatt en kraftig el og at jeg da er litt overstimulert.. Jeg spurte om dette var farlig, og da sa han at han ikke trodde det skulle ha noe å si for svangerskapet...

Men jeg er kjempe bekymret for at dette kan være farlig.. leser jo alt på nettet om SA pga væske i livmor osv.... 

Er det noen som har erfaringer vedr dette?

Har ikke erfaring med væske i livmor, men med førstemann så var jeg på tidlig UL i uke 7 og da var den ene eggstokken min over dobbelt så stor så normalt, så legen ville ha meg inn på ny UL 2-3 uker etter. Da var den nesten normal størrelse igjen!  Vi måtte til med IVF for å bli gravid med henne da, så legen mente det hadde sammenheng med det, og at de hentet ut over 20 egg hos meg. Gikk jo på masse hormonsprøyter og sånt...
Vet ikke om det var til noe trøst, men har iallefall erfaring med at tilføring av hormoner kan føre til endringer i systemet! Siden legen din sa de han sa så vil jeg tro det er en vanlig "bivirkning"!  

ja.. det var til trøst:) tror jeg bare må slappe av litt jeg.. hehe.. bekymrer meg over alt ...

Har ei venninne som nettopp var gjennom IVF og ble overstimulert og endte opp med flere liter væske i buken pga det.. De satte inn egg like etter, og legen sa at det var heller gunstig å være overstimulert for at egget skulle feste seg, og at ellers hadde det ingenting å si for graviditeten, annet enn at når man ble gravid tok det lenger tid for væsken å gå tilbake.. Men det var jo bare det jeg fikk vite, så kan jo ikke garantere for noe da. Du kan sikkert stole på det legen sier, at det ikke har noe å si! :)

OK.. det var veldig betryggende å høre:D takktakk! da er det bare å krysse fingre for at lille spire gror seg godt fast og blir der helt til h*n skal ut:D:D

Back
Topp