Væske i livmora ved uttak?

scully

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Ved uttak i dag såg dei ei lita væskeansamling i livmora. Væskespeil kalte ho det vel. Dersom det ikkje går tilbake blir ikkje det innsett i denne omgong, og eventuelle egg blir lagt på frys. Nokon som har vore borti det same? Kjenner det er utrulig slitsomt å skulle vente i Trondheim så mange dagar og vite at det kanskje ikkje blir :( ikkje får vi vite om nokon er befrukta heller, før på mandag.

Jeg fikk avbrutt fryseforsøk pga væske i livmoren. Dette skyldes at egglederne mine var betente og væsken kom derfra. Ble sendt til Ullevål og fikk fjernet de! Håper det går bra med deg og at det blir innsett over helgen!!

Oj, det hørtes ikkje bra ut.. Eggledarane såg fine ut såvidt eg veit. Fekk berre beskjed om at medisinane og stimuleringa kunne vere årsaka, men det virka ikkje som det var så vanlig at det skjedde. Hadde ikkje væske i livmora på ul for to dagar sidan.

Oj, det hørtes ikkje bra ut.. Eggledarane såg fine ut såvidt eg veit. Fekk berre beskjed om at medisinane og stimuleringa kunne vere årsaka, men det virka ikkje som det var så vanlig at det skjedde. Hadde ikkje væske i livmora på ul for to dagar sidan.

Jeg ble innlagt pga overstimulering, ikke noe å anbefale!
Det er en av grunnen til de gjerne utsetter.. Vesken i buken kommer av at de tappede eggposene lekker væske som siver ut i buken og irriterer slimhinner og vev der. Dersom man har tappet mange egg og har mange eggposer som står og siver slik er det større fare for at man er kraftig overstimulert. Faren ved dette er at man kan miste mye væske ut i buken (væsken kommer fra blodbanen og gjør at blodet som blir igjen i årene blir tykkere og dermed øker faren for blodpropp). Denne væsken kan i verste fall sive inn i lungeposen og/eller hjerteposen og gi betennelse, m.m og dette vil man selvsagt unngå.

Derfor vil de gjerne vente med å sette inn egget, da et eventuelt svangerskap kan gjøre det skikkelig dårlig :(

Veske i livmora altså, ingen væske i buken :) dei sa at dei ikkje setter inn egg når det er væske i livmora, fordi egget då uansett ikkje vil feste seg. Eg hadde ingen tegn på overstimulering, 10 eggposar og 7 egg ut :)

Veske i livmora altså, ingen væske i buken :) dei sa at dei ikkje setter inn egg når det er væske i livmora, fordi egget då uansett ikkje vil feste seg. Eg hadde ingen tegn på overstimulering, 10 eggposar og 7 egg ut :)

Ah :( Jeg har lest feil! Beklager... Får skylde på dysleksien.. Tenkte sikkert buken siden jeg har vært igjennom det selv..
Håper vesken er vekke på mandag og du får sette inn egg..

Dette har ikkje eg vert bort i, så ingen gode råd fra meg desverre :( men vil ønska deg masse lykke til! Håper virkelig at du får insett som planlagt!:)

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡

Ingen egg befrukta, så innsett vart det ikkje. Ho ville ikkje sjekke om væska hadde gått tilbake heller, så får håpe det var berre ei eingongsgreie og at vi slepp den bekymringa neste gong :)

Oi, da, så trasig og trist :(! Håper på mye bedre lykke neste forsøk. Ikke moro når det ender slik. Sender deg en stor klem :Heartred.

Nei, så trist å høre :( Du har lov å være skuffet! Sender deg mange gode tanker og håper det går bedre på neste forsøk!

Back
Topp