Væske i kneet!

lills

Gift med forumet
Au..
Historien:
Var først hos turnuslege, han fant ingenting, sendte meg til røngten - ingenting!
Fikk så time hos en lege som er fast der, i går, og han fant litt væske i kneet! [8|]
Skal få time hos MR på Gjøvik.. Vet ikke når...
Skal ikke gå så masse og helst ikke i trapper!
Her har vi en bratt trapp, stue og kjøkken nede og toalett og soverom opp.....
Og Sondre sover i vogn, så jeg må gå tur med han får å få han til å sove...
Ikke enkelt å ikke gå masse da!! Uff...
Det gjør vondt.... Ikke hele tiden, men ca 80% av tiden. . .

Noen som har litt peiling på væske i kne og sånt?

Å ja, en ting til! Jobben min er i 3 etasje i ett gammelt hus... Jarra.. Trapper igjen!!

nope... men har hørt om det da.. syns det høres ekkelt og vondt ut..
Håper du får MR fort! *klem*

ORIGINAL: AngelBaby

Desverre..har ikke noe peiling på det...Men ville bare sende deg en klem og ønske deg god bedring![:)]

Tusen takk!! [;)]

ORIGINAL: NurkeBaby

nope... men har hørt om det da.. syns det høres ekkelt og vondt ut..
Håper du får MR fort! *klem*

Syns det er litt ekkelt jeg også..
Håper MR timen kommer kjapt ja!!  [:D]

ORIGINAL: ~kolibri

nei..eller jo har litt peiling,men det gjelder danseskader[&:]
men får du sykemelding?for hvis du får det skal jo samboern din kunne være hjemme og permisjonen din skyves..hvis ikke jeg tar helt feil[8|]ikke lett med det å holde seg i ro..der vet jeg ikke helt hva du bør gjøre[8|]

Kanskje.. Det har jeg ikke tenkt på... Bare så dumt i starten på en helt ny jobb.. De trenger jo folk nå! Uff.... Hm.. Får bare holde ut..

ORIGINAL: Bdancer

huff da.
sett deg på rompa og ak ned trappa og prøv å gå med stivt kne opp med benet ut til siden[8|]
sett deg på en stol ute og vugg på vogna eller få deg en trille pike.

har ikke peiling på væske i kne, vet bare at du ikke skal være "kalvbent". pass på å ikke belaste det slik. fikk du ikke noe mer info fra legen? eller vet han ikke før du har vært til mr kaskje...

Fikk ikke så masse info egentlig.. Bare at jeg heller skulle prøve å "dra" beinet etter når det gjaldt trapper.. Var mer belastning å gå ned enn opp!
Vil jo få vite mer etter MR, men det kan jo ta laaang tid da... Uff....

Takk for tips! [;)][:D]

ORIGINAL: lills

nei..eller jo har litt peiling,men det gjelder danseskader[&:]
men får du sykemelding?for hvis du får det skal jo samboern din kunne være hjemme og permisjonen din skyves..hvis ikke jeg tar helt feil[8|]ikke lett med det å holde seg i ro..der vet jeg ikke helt hva du bør gjøre[8|]

Kanskje.. Det har jeg ikke tenkt på... Bare så dumt i starten på en helt ny jobb.. De trenger jo folk nå! Uff.... Hm.. Får bare holde ut..

hm,hør med legen din du..er jo kjipt hvis du presser deg for så å oppdage at skaden blir mer langvarig[8|] Og ingen vil jo ha syke mennesker på jobb,selv om det ikke smitter[;)]bedre at du blir fort bra ved å være i ro,og jobbe supereffektivt når du er tilbake på jobb!

Ja, bør nok ta en prat igjen med han.... [;)]

Uff..
Må nok vente 4 uker før jeg får time..
Står 4 ukers venting på Gjøvik..

ORIGINAL: ~Lykketrollmor~

fant litt info her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321708

God bedring!

Takk takk! [:D]

Ble jo litt klokere.. Men er spent på hva det kan være.. [8|]

Er litt uvanlig situasjon.. Jeg har hatt vondt før, men de har aldri funnet noe før..

ORIGINAL: AngelBaby

Desverre..har ikke noe peiling på det...Men ville bare sende deg en klem og ønske deg god bedring![:)]

signerer denne, uff det er så vondt å ha vondt i knærne[:'(]

Jeg bytta jo ut deler av kneet mitt og flyttet alle senefestene i slutten av mai, så nå er kneet fullt av skruer, nagler og plastikk. (måtte bare "skryte" litt)
Har rimelig god erfaring med væske i kneet etter ett liv med leddgikt og tapping av knærne i øst og vest[:D]
Kjapt gjort å tappe kneet og merker kjapt bedring også.
Er så enkelt at de stikker inn en sprøyte i kneet og drar ut dritten.
Høres værre ut enn det det er. (vondere å ta hull i øret)

Og kjempesmart av deg å ta det easy i trapper ja.
Blir du ikke sykemeldt?

ORIGINAL: leoleo

Jeg bytta jo ut deler av kneet mitt og flyttet alle senefestene i slutten av mai, så nå er kneet fullt av skruer, nagler og plastikk. (måtte bare "skryte" litt)
Har rimelig god erfaring med væske i kneet etter ett liv med leddgikt og tapping av knærne i øst og vest[:D]

Blir du ikke sykemeldt?

HATER sprøyter da... Blir kvalm bare ved tanken.. Hørte ingenting om sykemeld jeg!
Så jeg aner ikke om jeg kan få det.. Hmm..
Håper litt at det er noe feil der, som kan fikses på, så jeg slipper å gå jevnlig å tappe kneet!!

Uff....stakkars deg. Hørtes ikke noe godt ut, ønsker deg god bedring[:D]
Husk å oppdatere oss hvordan det går[;)]

ORIGINAL: ~Maria~

Uff det er så kjipt å ha vondt i kneet!Blir jo så handikappet![:D][:D] Jeg har hatt vondt i et kne lenge,men ikke hele tiden.Men når jeg gikk lange turer,vaska hus og slike ting så var det vondt etterpå.Men plutselig så var det så vondt jeg fikk ikke sove,og klarte ikke gå på foten pga kneet! Sambo kjørte meg rett til legen,og jeg har betennelse i kneet! Har fått tabletter nå så det blir litt bedre for hver dag. Men er fortsatt vondt å strekke foten helt ut på kvelden,natten og på morgenen! Slitsomt!! Har slik varmefølelse i foten hele tiden!

Oj mye syting fra meg! Lykke til på mr. Håper du blir frisk igjen! Men samboeren din kan ta ut perm,dersom du vil ha sykmelding!

Såpass.. Bra det blir bedre da!! [:D]
Hvordan fant doktoren ut at du hadde betennelse da? Kanskje rart spm, men...

Håper også dette kan fikses.. Hehe.. Slitsomt når det er kneet som svikter ja!!

ORIGINAL: lills

ORIGINAL: leoleo

Blir du ikke sykemeldt?

HATER sprøyter da... Blir kvalm bare ved tanken.. Hørte ingenting om sykemeld jeg!
Så jeg aner ikke om jeg kan få det.. Hmm..
Håper litt at det er noe feil der, som kan fikses på, så jeg slipper å gå jevnlig å tappe kneet!!

Veeeldig sikker på at du slipper å tappe det mer enn 1 gang om du i det hele tatt må det.
Det forsvinner oftest av seg selv, men viktig at du holder det litt i ro og ikke går så veldig over smertegrensa.
Er det utrolig smertefullt syns jeg du skal kontakte legen å få deg ei sykemelding.

God bedring!
Går sikkert bra uten tapping, skal du se[;)]

Back
Topp