Vært utro?

talata

Forumet er livet
Hvis man er sammen me en fyr i to år, å blir gravid, å man er hos legen å tar tester, å det viser seg at den gravide har Klamydia, men mannen har det ikke, har ikke denne dama vært utro da? Selv om dama påstår at hun har hatt klamydia liggende latent, å fikk utbrudd når ho ble gravid (er dette mulig?)

(Nei dette er ikke meg azza)

Å så denne setningen engang utro, alltid utro..... Jeg har vært utro i alle mine tidligere forhold, men kunne aldri i verden tenkt på å være utro mot sambo, grøsser ved tanken - så den setningen stemmer ikke..

Dette er ikke ment å støte noen, men etter alt utro snakke så kom jeg på å spørre dere her inne...

Ingen som har noen meninger på en Søndagsettermiddag?[;)]

ja det er mulig at den kan ligge latent uten å gi symptomer.. så hun trenger ikke ha vært utro..

og er enig i at "en gang utro, alltid utro" ikke stemmer. alle kan gjøre feil og angre på det..

at d ligger latent har jeg vanskelig for å tru. men jeg vet om at man kan være mindre motakelig for kjønnsykdommer. altså den ene kan ha d uten at den andre blir smittet.
har de hatt sex i nærmeste fortid før hun tok testen?

ORIGINAL: Stine_h

ja det er mulig at den kan ligge latent uten å gi symptomer.. så hun trenger ikke ha vært utro..

og er enig i at "en gang utro, alltid utro" ikke stemmer. alle kan gjøre feil og angre på det..
Men man må på en eller annen måte ha blitt smitta for at den ska ligge latent eller? Legen sa til ei venninne av meg at det ikke er mulig, at den ligger latent... Men jag har aldri vært borte i Klamydia, så har ikke peiling jeg..

ORIGINAL: nickys`mor

at d ligger latent har jeg vanskelig for å tru. men jeg vet om at man kan være mindre motakelig for kjønnsykdommer. altså den ene kan ha d uten at den andre blir smittet.
hehe nei det vet jo ikke jeg - fikk ikke historien så detaljert lissom...

ORIGINAL: talata

ORIGINAL: nickys`mor

hehe nei det vet jo ikke jeg - fikk ikke historien så detaljert lissom...

hehe[:D]

Ja vær kjempeforsiktig med hva du sier ift det der assa.
Jeg ga ei venninne råd om å reise på dagen fra typen fordi hun fikk påvist klamydia på test hos legen. De hadde kun hatt sex med hverandre hele livet, de var den eneste for begge..... Han bedyret sin uskyld og jeg pepret ivei med skjellsord og f*** skap.......
Var så sint på hennes vegne og skråsikker på at dusten hadde vært utro mot henne, så var det legen som hadde gjort feil a gitt..... Heldigvis hørte hun på han og han tvang gjennom at de skulle gå en gang til til legen og heldigvis så gjorde hun det.....
De venter barn sammen nå og dette er sikkert 10 år siden. Etter det holder jeg sånne kommentarer for meg selv.... [8D] 

dette har jeg hørt før også!

ORIGINAL: *Thias*

dette har jeg hørt før også!

det er mulig man har det uten at det gir symtomer ja. men den er smittefarlig selv om den ikke gir symtomer.

Klamydia kan ligge latent ja.
Men for at den skal ligge latent må hun ha vært smittet fra før av og fått behanling så det har gått bort. Først da ligger det latent i kroppen.

Så nei hun trenger ikke ha vært utro nå [:)]

ORIGINAL: talata

Hvis man er sammen me en fyr i to år, å blir gravid, å man er hos legen å tar tester, å det viser seg at den gravide har Klamydia, men mannen har det ikke, har ikke denne dama vært utro da? Selv om dama påstår at hun har hatt klamydia liggende latent, å fikk utbrudd når ho ble gravid (er dette mulig?)

(Nei dette er ikke meg azza)

Å så denne setningen engang utro, alltid utro..... Jeg har vært utro i alle mine tidligere forhold, men kunne aldri i verden tenkt på å være utro mot sambo, grøsser ved tanken - så den setningen stemmer ikke..

Dette er ikke ment å støte noen, men etter alt utro snakke så kom jeg på å spørre dere her inne...

JEG TROR DET KAN STEMME INNENFOR ET VISST FORHOLD.. ALTSÅ AT HVIS MAN HAR VÆRT UTRO MOT DEN MAN ER SAMMEN MED FØR KAN DET LETTERE SKJE IGJEN MOT DEN PERSONEN.. MEN HVIS MAN MØTER EN NY SOM MAN PASSER BEDRE SAMMEN MED ETC.. SÅ ER MAN IKKE UTRO IGJEN...

FORSTOD DERE HVA JEG MENTE?

JEG HAR ALDRI VÆRT I ET LANGVARIG FORHOLD SÅ ER IKKE HELT OPPDATERT PÅ DET HER.....

Klamydia kan ligge latent, det stemmer.. ellers vil jeg ikke kommentere om vedkommende har vært utro eller ei.. det blir ren spekulasjon... [;)]

Jeg hadde klamydia da jeg og sambo traff hverandre. Vi tok begge medisin, testa og begge var friske... Da jeg ble gravid hadde jeg klamydia igjen! Legene sa at siden begge testa oss friske forrige gang kunne ikke jeg hatt det siden da, og de stemplet typen min for å være utro!![>:]

Vel, jeg hadde klamydia selv om vi begge testa friske. Så brøt den ut igjen et år senere. Det har jeg beviser for så det er sant[:)] Så ja, klamydia kan ligge latent så absolutt!!!

En gang utro alltid utro? Nei den tror eg ikke på[:)]

ORIGINAL: Aurora&Mamman

ORIGINAL: Mar_78

Klamydia som ligger latent har jeg aldri hørt om. Da jeg avr hos lege for g-u- etter at jeg ble gravid, sat legen at sjansen for at man har klamydia i mer enn ett år er minimal. Enten får man problemer med det slik at man oppsøker lege og fikser problemet, eller så forsvinner det. Så at hun har klammers men ikke han hun har vært sammen med... Vel, alt er sikkert mulig, men høres ikke kjempesannsynlig ut

den var ny..... forsvinner??? kan vel ikke bare bli borte uten at man gjør noe med det vel???

Det jeg lærte etter min lille klamydia episode, var at klamydia kan ligge enten inne ved livmorstappen der i området, eller rundt ved urinrøret. Derfor, en urinprøve vil ikke vise positiv dersom smitten ligger ved livmorstappen. Dette var da det som hadde skjedd meg. Lærte også at smitten går opp og ned. Den vil ikke forsvinne for alltid, men for en stund, for så å komme tilbake. Men den er der bestandig. Det kan også skje når man tar medisin, at den fjerner nesten all klamydia, og får smitten til å være inaktiv, men den fjerner ikke alt. DA vil man teste negativt, men likevel ha det, for at smitten så blusser opp igjen etter en tid.

jeg er ingen lege, men jeg ville ikke tro at hun må ha vært utro. Det kan jo være at hun har hatt det en stund uten at hun har merket det? Dersom hun hadde vært utro ville hun vel vært smart nok til å ikke si det, regner med at fyren ikke er med til legen, så hun kunne jo latt det bli en sak mellom henne og legen dersom hun med seg selv visste at hun hadde vært utro.

Back
Topp