Vært til legen me guttn..

justair

Gift med forumet
I dag ha vi vært til legen me babygutten vår pga hs ville at en lege skulle se på han pga høyre arm/skulder "flater" litt ut når han ligger på magen og at han er noe skjev i kroppen og veldi skjev i hode. Legen sa hun skulle henvise til barnespesialistlege på sykehuset. Var på kontroll i april da han var 2 1/2 mnd og da trodde de det skulle gå seg til men har ikke gjort det så er spent på hva de vil si når vi kommer tilbake...

Han ble forøvri redd legen... er andre person han har blitt redd, og begge er noe mørke i huden:oops:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vet de hvorfor han er skjev? Ble han tatt med tang eller sugekopp?
Håper de får retta på han ;)

Storebror her har vært redd to personer og de var begge asiatisk:oops:

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Ligger han for mye på den ene siden?? Frøkna her var skjeiv i nakke/rygg,men fikk streng beskjed av brodern å legge henne på begge sider. Det hjalp.

Her er frøkna i grunn ikke redd så mange,hun er mere nysgjerrig på fremmede mennesker og stirrer på de :p

Han har fødselsskade i skuldra på grunn av at han satt fast(vanskelig skulderforløsning) så fikk diagnosen erbs parese. Var på kontroll med han da han var ca 2 1/2 mnd å da trodde de det skulle gå seg til, men ser nå at det ikke helt gjør det. Vi har fått noen råd av ulike helsefolk ang stillinger som vi følger, han er flat på høyre side(hode) så på dagen "lokker" vi han altid mot venstre eller om det var omvendt(?), og om natta ligger han som regel rett(altså verken mot venstre eller høyre) så han ligger sjeldent på den flate siden faktisk, men det blir ikke utrettet fordeom :(

Det ble for øvrig og brukt sugekopp under fødselen så ble jo dobbelt opp av ting som kan føre til problemer:( Men var nok det at han satt fast som gjorde mest skade(på både han og meg)...

Huff, tøff fødsel, håper ikke du har tatt skrekken. Og at du har kommet deg;)

Stakkars lillegutt, håper dere finner en bahandling/trening som hjelper ♥

Har tatt til skrekken og har ikke kommet meg, i alle fall ikk me tanke på halebenet (plages me mye smerte i det som stråler litt rundt)... men er ikk blitt så skremt at jeg ikke vil ha flere... men slik det er nå ville jeg ha ks... :oops:

Håper og at lillegutt blir bra... venter spent på time på sykehus... til hvem og hva de skal gjøre...

Vet du hvor lenge du må gå med vondt i halebenet før de gjør noe? Har hørt om noen som måtte operere det bort for det ville ikke gro.
Håper de ikke er vanskelige med ks når dere er klar for neste da;)

Det varierer litt.... noen steder etter 3 mnd, noen etter 4, noen etter 6 mens noen etter 12 mnd...
Etter fødsel fikk jeg bekjed om at det ville gjøre vondt i 3 uker, når det hadde gått 3 uker fikk jeg bekjed om 6 uker, så 3 mnd, så 4 mnd, så 6 mnd... ^^ Legen min sa jeg skulle ta 1 ibux+1 paracet 4 ganger dagli i en uke for å se om det ble bedre, hvis ikke skulle hun henvise meg til sykehuset. Gjorde som hun sa og ble ikke bedre me tanke på smertene(kunne liksågodt tatt sukkerpastiller)... men hun ville ikke henvise meg før jeg gjorde det en gang til ^^ så ble irritert... i stede gnægde hun som om hvordan jeg følte meg(for har vistnok fødselsdepresjon)... er det noe rart jeg blir trøtt, sliten å deppa bår jeg går å har vondt hele tiden??????!!!! Arg altså!!! Så skal ringe på mandag, få ny time å spørre på nytt om henvisning til sykehus...

Helt på trynet av legen!!! Det er vanskelig å få halebein til å gro, og da må en jo få det bort!
Nei slå i bordet til legen å få henvisning;)

Huff a meg for et styr! Stakkars deg altså. Lykke til videre og ja, slå i bordet! Det der går da ikke ann!!

Ja skal ringe på mandag... det sliter jo på kroppen det å gå å ha vondt... å når man har vondt i halebene så stråler det jo rundt til deler av resten av kroppen... så har ofte hodepine(hadde det før og men blir jo dobbelt opp nå)... så er så mye sliten å føler ikke at jeg duger til nå for klarer så lite syns jeg... hadde og et håp om å gå ned i vekt+trene men det e jo vanskeli for er så begrenset av hva jeg kan gjøre ... :(

Vår gutt er skjev i overkroppen så vi går till fysio på sykehuset å har fått övelser till å trene med hjemme. Hoppas ni får ordning på det :)

Vår gutt er skjev i overkroppen så vi går till fysio på sykehuset å har fått övelser till å trene med hjemme. Hoppas ni får ordning på det :)

Vet dere hvorfor han er skjev? Og vil han bli helt bra? Hvor langt unna sykehuse bor du? Vi bor 1 1/2 time unna:(

Har fått time på sykehuset... men ikke før 31 juli:eek: syns det er alt for lenge til me tanke på tilstanden:-( ringte å spurte etter ny time tidligere men var så fult... de hadde ledi legetime men ikke hos fysio å han skulle ha begge...

Har dere manuellterapaut i nærheten?
Om så ville jeg hørt om en hastetime der.

Nei:( eneste er fysioterapeut... hadde vel kanskje kunne hatt time hos fysio her og legen på sykehuse. At vi får med et skriv fra fysio... kanskje vi kunnet kommet tidligere til legen da...

Vet dere hvorfor han er skjev? Og vil han bli helt bra? Hvor langt unna sykehuse bor du? Vi bor 1 1/2 time unna:(

Dom säger att det är vanligt att babyer er litt skjev fram till 3 månaders ålder men att det borde ha startat å rettet sig ut då å det har det ikke på våran gutt.
Tror en anledning er att han er litt treg motoriskt. Fysioterapeuten stresser på oss med å trene han å snu seg å vi får hele tiden en massa övelser får å trenen han men han er ikke intressert i det hele tatt. Var gang vi er der finne hun nye ting som er fel. Sist var det noen fel på armarne som berodde på dårlig muskulatur i magen så nu må vi trene magen å. Ho setter poeng på hans motorikk efter noen skala var gang vi er der å jag syns det er litt obehagligt. Syns han burde få ta det i sin takt å ikke bare stresse på han.
Jag som förelder blir å veldig stresset å föler att jag ikke er god nok som klarer å stimulere han så han utvikles som han burde... Han er alltid i ett strålandes humör å otroligt lett å ha å gjöre med når vi er hos fysion men han er veldig krevandes å missförnöjd hjemme.

Sist vi var der var det litt bedre men nu syns jag han er med skjev igjen.

Trur vel han kommer å bli bra noen gang. Han föddes med noe som heter hälfot/hakefot å de har i vart fall blivit helt bra nu.

Neste gång ville ho ta in en till fysio som skulle vara med å se på han...

Vi bor veldig närt sykehuset. Syns synd på dokker som bor så langt unnan :(

Dom säger att det är vanligt att babyer er litt skjev fram till 3 månaders ålder men att det borde ha startat å rettet sig ut då å det har det ikke på våran gutt.
Tror en anledning er att han er litt treg motoriskt. Fysioterapeuten stresser på oss med å trene han å snu seg å vi får hele tiden en massa övelser får å trenen han men han er ikke intressert i det hele tatt. Var gang vi er der finne hun nye ting som er fel. Sist var det noen fel på armarne som berodde på dårlig muskulatur i magen så nu må vi trene magen å. Ho setter poeng på hans motorikk efter noen skala var gang vi er der å jag syns det er litt obehagligt. Syns han burde få ta det i sin takt å ikke bare stresse på han.
Jag som förelder blir å veldig stresset å föler att jag ikke er god nok som klarer å stimulere han så han utvikles som han burde... Han er alltid i ett strålandes humör å otroligt lett å ha å gjöre med når vi er hos fysion men han er veldig krevandes å missförnöjd hjemme.

Sist vi var der var det litt bedre men nu syns jag han er med skjev igjen.

Trur vel han kommer å bli bra noen gang. Han föddes med noe som heter hälfot/hakefot å de har i vart fall blivit helt bra nu.

Neste gång ville ho ta in en till fysio som skulle vara med å se på han...

Vi bor veldig närt sykehuset. Syns synd på dokker som bor så langt unnan :(

så dumt det er sånn da :(
Hva er hakefot? aldri hørt om... :S

Vår gutt er ikke sen motorisk, faktisk ganske tidli ute... og han er kjempe sterk i kroppen. Han snudde seg rundt kjempe tidlig, begge veier(men siste mnd bare fra rygg til mage), han kan ligge lenge på mage å holde seg oppe, han kan løfta føttene under rumpa og han ligger ofte å tar situps, å stå selv kan han og(altså ved at vi holder han i hendene men han bruker all styrke for å holde seg oppreist)...

Han fikk diagnosen erbs parese etter fødselen da, pga han satt fast(vanskelig skulderforløsning)... å vi gjør mange øvelser for å få han til å gjøre ting og tang, og han har hode nestn ikke mot høyre lengre men alikevel vil ikk skjevhetn rette seg opp, og skjevhetn i ryggen er noe som må ha oppstått de siste 2 mnd... Men blir spent å få høre hva de sier på sykehuse da....

så dumt det er sånn da :(
Hva er hakefot? aldri hørt om... :S

Vår gutt er ikke sen motorisk, faktisk ganske tidli ute... og han er kjempe sterk i kroppen. Han snudde seg rundt kjempe tidlig, begge veier(men siste mnd bare fra rygg til mage), han kan ligge lenge på mage å holde seg oppe, han kan løfta føttene under rumpa og han ligger ofte å tar situps, å stå selv kan han og(altså ved at vi holder han i hendene men han bruker all styrke for å holde seg oppreist)...

Han fikk diagnosen erbs parese etter fødselen da, pga han satt fast(vanskelig skulderforløsning)... å vi gjør mange øvelser for å få han til å gjøre ting og tang, og han har hode nestn ikke mot høyre lengre men alikevel vil ikk skjevhetn rette seg opp, og skjevhetn i ryggen er noe som må ha oppstått de siste 2 mnd... Men blir spent å få høre hva de sier på sykehuse da....

Okej. Ja vår gutt er litt lat å treg han men håper på att han kommer seg. Hans pappa å onkel var og treng når de var babyer.

Jag håper ni får ordning på skjevheten. Vår fysio vill att vi har han på sidan med den sidan han er skjev mot ned så han får trene magmusklerne på den andra siden gjenom å försöke sno seg på mage når vill holder imot, men han hatar det oftast :P Ho vill og vi hjelper till å lyfte under rumpan på han å trykker på magen för å stimulere att han bruker magmusklerne sine till å lyfte opp benen... det skjönner han ikke heller seg på :P

Här ser du en bild på foten. Når han kom ut låg den höyre foten helt opp mot leggen på han men på denne bilden har den rettet seg litt ut.
IMG_1726.jpg

Back
Topp