vært til legen i dag og...

Lishpi

Andre møte med forumet
...der fant de ut jeg er 8 uker på vei og ikke 6 uker som jeg trodde :) hurra.Fikk med meg en bok til mor og far (far i huset gleder seg voldsomt til å bli pappa)  også har jeg bestilt time til jordmor. Også spurte jeg legen når jeg var der om jeg kunne spise salami å det sa legen at det kunne jeg. Så da spiste jeg 3 brødskiver med salami når jeg kom hjem :)

Greit å bli satt frem et par uker :-) Har akkurat spist brødskive med salami jeg og, det var godt :)

lan77 skrev:
Godt innenfor holdbarhetsdatoen håper jeg:-)

Takket være nyere forskning har de funnet ut at det er ingen bakterier som tåler saltmengden i salami og heller ikke frysing (hos de fleste produsenter er kjøttet dypfryst på forhånd) dermed er salami helt trygt å spise:)

løvelykke skrev:

lan77 skrev:
Godt innenfor holdbarhetsdatoen håper jeg:-)

Takket være nyere forskning har de funnet ut at det er ingen bakterier som tåler saltmengden i salami og heller ikke frysing (hos de fleste produsenter er kjøttet dypfryst på forhånd) dermed er salami helt trygt å spise:)

Seriøst?? DET var nyttig info, sidan eg har dreve å stekt de kvar kveld for å ha på knekkebrødet mitt til kvelds. Nam! Er faktisk ganske godt med stekt salami 

Listeria tåler å bli frystr,men mulig ikke saltmengden. Har du link til denne forskningen?

Jeg ville ikke godtatt sånt uten en link til forskning. Er så lett å bare stole på noe folk sier er forskning fordi man har så lyst på salami.. Jeg steker også mine foreløpig..

Har spist salami flere ganger jeg:-)

Vi etterspør den forskningen som kan garantere at det er trygt, ikke hva enkeltpersoner selv velger å gjøre:-)

~*LilleBlomst*~ skrev:
Google it ;)

Har forsøkt, men finner ikke noe forskningsresultater. Bare mange sider med synsing ala babyverden. Kanskje du er vennlig å legger ut link, hvis du har funnet forskningssider om dette! Tar i mot med takk:-)

Tåler ikke salami, så kunne igrunn ikke brydd meg mindre. :) men er vel opp til hver enkelt om de vil og kan spise salami? :)

~*LilleBlomst*~ skrev:
Tåler ikke salami, så kunne igrunn ikke brydd meg mindre. :) men er vel opp til hver enkelt om de vil og kan spise salami? :)

Jeg elsker salami, men driver ikke med risikosport..

Back
Topp