Vært til første jordmortime

Olive76

Forumet er livet
Var litt spent, for det har kommet nye jordmødre. Men så var det allikevel et kjent ansikt. Hun jeg var til hadde nemlig mange vakter på føden da jeg var innlagt med svangerskapsforgifting rundt juletider i 2008. Hun klarte også å kjenne meg igjen og ta igjen hvem jeg var.

Babyen (bare 1 altså!) ligger med hodet ned og allt så bra ut.

Fikk en god snakk om fødsel og ble enig om en bra strategi ettersom jeg har født litt fort før. Strategien er at jeg nok bør ha ambulanse hvis vannet går, for da kan det bli lite tid. Synes det var veldig godt å ha den prat og ha en konkret plan i samråd med en som har forstand på fødsler.

Så er veldig glad for at jeg fikk meg en jordmortime og ikke bare tok alle kontroller hos legen.

Så fint at det var en positiv opplevelse. Her har man alle kontroller med jordmor (med mindre man ønsker noe annet), bortsett fra de to hvor man skal ta blodprøver, da er man hos lege

Så bra at det gikk så fint [:)]
Her er det på samme måte som det er hos lenemor [:)]

Så godt å høre at jordmor timen gikk bra.
Greit å plan for fødselen man føler seg tryggere da.

Så fint at babyen lå "riktig" vei![:D] Og det er nok greit å ha en plan hvis tiden blir knapp..

Jeg har kombinert lege og jordmor i begge svangerskapene, synes det er veldig greit..[:)]

ORIGINAL: ..H..

ORIGINAL: Olive76

Babyene  ligger med hodet ned og allt så bra ut.

noe jeg har gått glipp av??  [:D][:D] 
men så bra alt så fint ut. ikke lenge igjen nå da :) vet dere hva det blir denne gangen olive?

samme tenkte jeg, hehe
Godt at alt står bra til da, og at du fikk lagt en plan for fødselen. Er hodet festet forresten? For hvis ikke bør du vel ringe ambulansen uansett om vannet går før riene starter? (det måtte jeg og jeg har enda traumer etter å bli hentet i ambulanse og ligge på båra[8D] hehe)

Ups. Tastaturen har visst gitt meg flere babyer. var ikke meningen da. Er bare en. og hodet er ikke festet enda. Men med Malte var det festet så løst så festet så løst. Og løst 3 timer før jeg fødte faktisk....

og så er det gutt igjen....

[:D] tre gutter gitt - du hadde vært populær i irak!!

ORIGINAL: lenemor

[:D] tre gutter gitt - du hadde vært populær i irak!!

kald meg bare guttefødersken[8D]

Back
Topp