vært prøvere siden september!

Lise Marie

Flørter med forumet
vi har vært prøvere siden september men får det F*** ikke til, det er så slitsomt..

fikk en positiv test forige måned så dro jeg til legen dagen etter å da vart den negativ så fikk jeg så klart mensen.. så tror jeg har klart og regne ut syklussen min nå, håper på det vertfall.. 

prøver og snu hode å si til meg selv at vi ikke prøver, at det ikke passer osv, får å kanskje ha et lite håp omat det kanskje blir snart, men ganske vanskelig og det går meg litt på nervene at vi ikke klarer det, blir så deprimert og psykisk sliten :-(
og jeg har vært til legen og tatt en celleprøve får å se om alt er som det skal og det var det så kan ikke være der det sitter vertfall..

noen som er i samme båt eller har blitt gravid som har noen tips får hva vi kan gjøre, spise osv?
synes ikke prøve tiden er spennede i det heletatt lenger, er bare lei :-((

er hard spiser av ibux, så blir vanskelig og slutte med det med tanke på at jeg sliter veldig mye men vondt i hode å takkler ikke smaken på paracet :-p

har Folat liggenes som jeg har tenkt å begynne og ta..

Skjønner det er frustrerende, jeg har vært der selv. Jeg vet det er en mager trøst, i og med at det føles som en evighet når man vil lykkes NÅ, men det er ikke unormalt at det kan ta opp mot et år før det klaffer. 

For vår del tok det 10 måneder og spira satt den måneden vi hadde fått innkallelse til utredning. Da sluttet jeg å tenke på og stresse med å få det til og hoppet til køys uten tanke på at det skulle bli baby av det. Ikke at det trenger å gjelde for alle, men jeg har stor tro på at jo mer man stresser og styrer med det, jo vanskeligere gjør man det for kroppen å få det til. Nå er det lettere sagt enn gjort å slappe av når man ønsker noe så sterkt. 

Hvis jeg skal komme med noen konkrete tips er det flere som sverger til slimløsende hostesaft rundt el-dagene for å gjøre det lettere å nå fram for svømmerne til mannen din. Ellers kan det jo være en mulighet å bruke el-tester dersom du ikke allerede gjør det? Da har du større kontroll på hvilke dager du er fruktbar. Mannen min begynte på sink en måneds tid før det klaffet. Vet ikke om det hadde noen effekt, men av og til er man villig til å prøve det meste:) 

Lykke til, håper spira sitter hos deg snart!

Tusen takk for svar! :-)

har kjøpt hoste saft og tenke og prøve det.. har også EL tester liggende men tenker jo aldri på å tisse på de, men får kanskje begynne med det da! :-)

har vært inne på tanken om assistert befruktning om det ikke klaffer til åre her er over! :-)

Det tok 4,5år før spiren satt her.. Det var lange år med mange tårer og tanker :(
Jeg ble gravid 3 mnd før vi skulle gifte oss.. Så tror det var at tankene mine var absolutt ikke inne på prøving, men bryllup.. Også tok jeg hostesaft ved EL..

Jeg har vært i ketose hver gang jeg har blitt gravid. Just sayin´....

Edit: Nå juger jeg, ikke første gangen. Da tok det to år.

Vi brukte 1,5 år før vi ble gravid.. eneste som funka for oss var å "gi opp" prøvingen... , først da ble jeg gravid

Du bør gjerne vende deg til å ta paracett uansett, for du kan ikke ta Ibux når du er gravid! :/ 

Her brukte vi vel 9 mnd på nr 2.. 

janei, vi får bare prøve å "gi opp" å se om det blir da! :-)
er vell ikke noe annet å gjøre..

Lise Marie skrev:
Hva eller hvor er ketose? :-p

Det er i Afrika :)

Haha, neida. Det er når du spiser omtrent nullkarb. Da kommer kroppen i ketose :P

Edit: Ingenting som tilsier at det skal ha noe å si, kanskje.. så ta det som en fun-fact

Mitt tips er også å kutte ut ibux. Like greit å gjøre det nå, for når du blir gravid skal du ikke bruke det. Det er overhodet ikke bra.
Ellers er det hostesaft som noen sier her.
Og ikke telle dager.
Lykke til!!! Krysser fingrene for dere :)

Etter selv å ha prøvd i 1 1/2 år, kan jeg gi deg et tips.
Det eneste som funka for meg.

EL-test, og avslapping!
Stressa som en hest i begynnelsen for jeg var sikker på å blir gravid HVER gang.
Etter 1 1/2 år ble jeg henvist til utredning hos gyn.
Etter legetimen der jeg ble henvist kjøpte jeg EL-tester med hjem.
Første gang jeg fikk opp smilefjes, funka d =)

Er nå 17 uker =)

Lise Marie skrev:
er hard spiser av ibux, så blir vanskelig og slutte med det med tanke på at jeg sliter veldig mye men vondt i hode å takkler ikke smaken på paracet :-p

har Folat liggenes som jeg har tenkt å begynne og ta..

Blir du gravid så kan du ikke ta ibux. ville hørt med de på apoteket om noe annet, fins jo flere typer smertestillende.
Sliter selv med kroniske smerter i hode og nakke, men her har jeg paralgin forte.

For det første så bør du begynne å ta de folattablettene du har liggende, det er lurt å starte på de ca 3 mnd før en blir gravid og når en planlegger å bli gravid så kan en jo faktisk starte. (blir en uplanlagt gravid så begynner man med en gang, de gir ofte ut informasjon om folat sammen med graviditetstester av den grunn.) Folat er temmelig viktig nemlig, ikke skipp den men bygg opp lagrene dine.

Og så er det ibuxen... Kutt ut den også som flere sier over her. Har du mye hodepine så bør du kanskje finne årsaken bak i stedet for å bare linre symptomene. :-)

Jeg forstår godt at det føles lenge ut, men dere har ikke prøvd i 1 år enda, 80% eller noe sånt blir gravide på egenhånd i løpet av det første året. Resten kan trenge noe hjelp men det er enda langt frem til prøverør. Anbefaler deg å skaffe deg kontroll på syklusen din, gjør det til en vane å tisse i et beger om morgenen og sjekk med el-strimmel fra f.eks. billige tester. Er syklusen stabil? Er den mer eller mindre enn 28 dager? Hvor ofte har dere sex rundt el-tider? Alt dette er informasjon som er viktig i forhold til det å bli gravid. :-)

Du sier du ikke liker smaken av Paracet, har du forsøkt de avlange Paracet? Eller evt Pamol eller noe annet med virkestoffet Paracetamol. 

Back
Topp