Vært på vekstestimering

Hvorfor er dere på vekstestimering? Er det noe jeg også skal på?

Er bare når det kan være en risiko for babyen.
Så er egentlig bare en fordel om du ikke må. da er det i utgangspunktet ingen grunn til å bekymre seg :)

Med svangerskapsdiabetes er det stor sjanse for stor baby, og derfor er det vekstestimering så de får satt i gang fødsel tidligere dersom det blir for stort :)
 
Jeg er slankeoperert og da følger de med på om bebisen vokser normalt :) var ikke sist gang.
Jeg er det grunnet høy BMI :)
Er bare når det kan være en risiko for babyen.
Så er egentlig bare en fordel om du ikke må. da er det i utgangspunktet ingen grunn til å bekymre seg :)

Med svangerskapsdiabetes er det stor sjanse for stor baby, og derfor er det vekstestimering så de får satt i gang fødsel tidligere dersom det blir for stort :)
De som har normale svangerskap skal ikke på dette :) Selv er eg pågrunn av hyperemesis

I see :) får satse på de vokser som de skal hos alle sammen :)
 
Da har jeg vært på kontroll i dag :) 34+2 og hun målte henne til 2100g. Målt da til ca 3300g om jeg går helt til termin. Så litt under gjennomsnittet, men følger sin egen kurve fint :)
 
I følge legen så var Bolla på 2,7kg, er i uke 32. Datt nesten av benken, men hun var visst ikke så mye større enn normalen, haha. Får bare være glad for at slik vekstestimering pleier å ha en viss feilmargin :p

Har hørt om at de har bommet ganske grovt selv på estimeringer gjort rett før fødsel, da kan de jo måle rett etterpå :p
 
Har hørt om at de har bommet ganske grovt selv på estimeringer gjort rett før fødsel, da kan de jo måle rett etterpå :p

Hos meg bomma de med 900 g rett før fødsel! Estimert til 3800 og kom ut 4700... ALLE jeg snakker med av helsepersonell reagerer på det :p Skal visst ikke være mulig å bomme med en kilo 1.5 uke før fødsel :p
 
Hos meg bomma de med 900 g rett før fødsel! Estimert til 3800 og kom ut 4700... ALLE jeg snakker med av helsepersonell reagerer på det :p Skal visst ikke være mulig å bomme med en kilo 1.5 uke før fødsel :p

Ikke en unik historie, har hørt mange av dem! Men det jeg da lurer på, er hvor mye vekt man legger på disse estimeringene når det skal tas avgjørelser i forhold til igangsetting/ks og slikt. Når man stadig hører at de bommer så grovt liksom. Fikk en stor baby selv første gangen (4530 gram) så kjenner jeg håper denne er et kilo mindre :p
 
Back
Topp