Vært på ullevå med Benjamin! *oppdater^*

Dreams

Forumet er livet
Da har mannen ringt Ullevål og snakket med legen.
Er vist bare høyre øye som det var litt dårlig pigment men var vist ikke så mye heldigvis, venstre øye var fint. Men de lurer veldig på de urolige øynene som de kaller det, skjønner ikke helt hva det kommer av så de må sjekke det litt mer!!
Men er glad det bare er ene øyet og bare litt da[:)][:)]
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Har vært hos øyelege i dag (blir fulgt opp gga gråstær)
han har urlige øyne (nystagmus) fester blikket mer og mer nå da.

men de sa han manglet litt pigment på øya og det kan være Oculæralbinisme
Denne form for albinisme kjennetegnes med pigmentpigmentmangel i øynene.
Okulær albinisme skyldes en feil på X-genet. Som hovedregel er det gutter/menn som har okulær albinisme, mens kvinner med samme gen-feil kun er bærere av tilstanden.

så er ganske lei meg nå ja, håper jo ikke det er noe av det bare at det går seg til evt er en lett grad av det.

ble litt langt dette her men måtte bare få det ut[:(][:(]
 
Huff da. Skjønner at du er litt lei deg nå ja. Men vi får jo håpe det er som du sier en svak grad av det, eller at det bare er noe som retter seg etterhvert.

Stor klem
 
takk Amamma[:)]
 
Så kjedelig Dreams. Jeg forstår at du er lei deg og trist nå, men håper at det er en lett grad av det. Sender deg og dine en stor klem, og jeg tenker på dere :)
 
Uff, det var ikke noe hyggelig lesing.
Hva slags konsekvenser kan det få og hva skjer videre nå?
Tenker på dere.
 
 
ORIGINAL: Amamma

Huff da. Skjønner at du er litt lei deg nå ja. Men vi får jo håpe det er som du sier en svak grad av det, eller at det bare er noe som retter seg etterhvert.

Stor klem
signerer Amamma
 
ORIGINAL: Amamma

Huff da. Skjønner at du er litt lei deg nå ja. Men vi får jo håpe det er som du sier en svak grad av det, eller at det bare er noe som retter seg etterhvert.

Stor klem
 
ORIGINAL: Trin

Uff, det var ikke noe hyggelig lesing.
Hva slags konsekvenser kan det få og hva skjer videre nå?
Tenker på dere.

 
vet ikke helt hva som skjer men skal til ny kontroll om 2-3 mnd så får de sjekka mer!
 
 
Så godt at det høres ut som det kanskje ikke er så alvorlig da.
Krysser fortsatt fingre[:)]
 
Da har mannen ringt Ullevål og snakket med legen.
Er vist bare høyre øye som det var litt dårlig pigment men var vist ikke så mye heldigvis, venstre øye var fint. Men de lurer veldig på de urolige øynene som de kaller det, skjønner ikke helt hva det kommer av så de må sjekke det litt mer!!
Men er glad det bare er ene øyet og bare litt da[:)][:)]
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Har vært hos øyelege i dag (blir fulgt opp gga gråstær)
han har urlige øyne (nystagmus) fester blikket mer og mer nå da.

men de sa han manglet litt pigment på øya og det kan være Oculæralbinisme
Denne form for albinisme kjennetegnes med pigmentpigmentmangel i øynene.
Okulær albinisme skyldes en feil på X-genet. Som hovedregel er det gutter/menn som har okulær albinisme, mens kvinner med samme gen-feil kun er bærere av tilstanden.

så er ganske lei meg nå ja, håper jo ikke det er noe av det bare at det går seg til evt er en lett grad av det.

ble litt langt dette her men måtte bare få det ut[:(][:(]

Hei. Ser at tråden er gammel, men jeg prøver. Jeg har en sønn på 9 måneder som jar nystagmus. Jeg vil gjerne komme i kontakt med andre foreldre som har barn med nystagmus. blir veldig glad om du tar kontakt.
 
Back
Topp