Vært på UL

SoA

Elsker forumet
Er idag, i følge meg selv 6+1. Har hatt veldig vondt i ryggen de siste dagene, så jeg tok en tur til legen.
Tok ultralyd både utenpå og innvendig. Utenpå såg han ingenting, og innvendig kunne han se at jeg var gravid, men det var fryktelig lite, og ikke noe hjerte som slo (enda).
Mista litt trua da må jeg si. Hjertet burde vel banke i uke 6! Så jeg skal tilbake imorgen for å ta hcg blodprøve. Tror det er MA :(:(

Du er jo bare så vidt 6 uker da, så kan jo fortsatt være alt er normalt! Har du lang syklus? I såmfall kan du være kommet mindre enn du tror (hvis du har regner uker fra mens da) , og det kan være en forklaring også :)

Skjønner at du tenker som du gjør, men man ser IKKE alltid et bankende hjerte i uke 6! Jeg jobber på gynekologisk avd selv og har sett mange tidlige ultralyder. Man bør se en en fostersekk (en liten oppklaring) i uke 6, det beviser at graviditeten sitter i livmoren og ikke i eggleder f.eks. Men et fosteranlegg med et bankende hjerte ser man ofte ikke før nærmere uke 7. Jeg ville tatt en ny ul om en drøy uke, HCG er vanskelig å tolke og kan bare gjøre at man blir mer bekymret. Lykke til :)

Du er jo bare så vidt 6 uker da, så kan jo fortsatt være alt er normalt! Har du lang syklus? I såmfall kan du være kommet mindre enn du tror (hvis du har regner uker fra mens da) , og det kan være en forklaring også :)
Har 31 eller 32 dagers syklus. Hadde eggløsning 17.sept og Ikm 1.okt.

Skjønner at du tenker som du gjør, men man ser IKKE alltid et bankende hjerte i uke 6! Jeg jobber på gynekologisk avd selv og har sett mange tidlige ultralyder. Man bør se en en fostersekk (en liten oppklaring) i uke 6, det beviser at graviditeten sitter i livmoren og ikke i eggleder f.eks. Men et fosteranlegg med et bankende hjerte ser man ofte ikke før nærmere uke 7. Jeg ville tatt en ny ul om en drøy uke, HCG er vanskelig å tolke og kan bare gjøre at man blir mer bekymret. Lykke til :)
Takk for at du beroliger meg :) Han så en bitteliten fostersekk i livmoren. Skal ta ny UL mandag. Blodprøve imorgen og igjen mandag.
Får man svar på hcg med en gang?

Sa legen du var hos noe om det eller? Jeg hadde sikkert vært litt bekymra selv, hvis ikke hun jeg var hos hadde sagt at dette så helt normalt ut og at jeg ikke skulle bekymre meg.
Nei han nevnte det ikke med et ord. Men han ville jo at jeg skulle ta hcg prøve da.

Dette skal nok gå så bra skal du se :) masse lykke til<3

Sent from my iPhone using BV Forum

HCG må analyseres på laboratoriet på sykehuset, så tar du den hos fastlege får du nok svaret neste dag. Det som er dumt med HCG er at svaret du får etter at den første blodprøven er tatt ikke sier en så mye. Det er hvordan verdien stiger eller faller som kan si noe om hvordan det går. Lykke til igjen :)

HCG må analyseres på laboratoriet på sykehuset, så tar du den hos fastlege får du nok svaret neste dag. Det som er dumt med HCG er at svaret du får etter at den første blodprøven er tatt ikke sier en så mye. Det er hvordan verdien stiger eller faller som kan si noe om hvordan det går. Lykke til igjen :)
Tusen takk. Håper på det beste!!

Kanskje det var for å berolige deg? :) Da ser man jo stingningen :)

Krysser alt jeg har for at alt bare er bra :)
Mulig :)
Men, han regnet jo selvsagt etter standarden når han spurte etter siste mens, og standarden stemmer jo ikke på meg for jeg har lengre syklus.
Takk, skal følge med på deg også og håper det beste for oss begge! :):)

Eggløsningen kan være sen, pluss at de små vokser litt i rykk og napp :) For alt du vet, kan hjertet slå i morgen selv om det ikke slo i dag! :) Så lenge du ikke blør og testen er positiv, ville jeg prøvd å tenke positivt :)) MA er ikke vanlig, alt i alt er det veldig få som opplever det! Heldigvis!

Eggløsningen kan være sen, pluss at de små vokser litt i rykk og napp :) For alt du vet, kan hjertet slå i morgen selv om det ikke slo i dag! :) Så lenge du ikke blør og testen er positiv, ville jeg prøvd å tenke positivt :)) MA er ikke vanlig, alt i alt er det veldig få som opplever det! Heldigvis!
Prøver å overbevise meg selv :) Har opplevd MA en gang før i 2009, så det er derfor jeg er skeptisk :confused:

Back
Topp