Vært på ul :)

Et-nytt-gull

Glad i forumet
og lille har det helt fint :-)!!

er 8% + i vekst,så estimert til og være rundt 4kg til termin. han mente lille kunne være 2500 gr nå,synest det hørtes mye ut til og være 8 uker igjen .:P Nå kommer den til og gå opp ca 200gr i uken fremover. Litt stor men ikke veldig med andre ord:) det kan jeg leve med.

og hodet låg NED ;) blir spennende med kontroll hos jordmor neste uke ,om deb fortsatt ligger rett veg ;)

Så bra at alt står bra til :-) lå 5% over i vekstavvik i uke 29 jeg, men det var visst ingenting å tenke på.. var langt unna et tall man burde bekymre seg over sa hun.. :-)

Men hva ligger snittet på i uke 32 egentlig? Står 2100 gram på babyverdenappen min i dag - stemmer det? :-)

Sendt fra mobilen.

Så bra at alt står bra til :-) lå 5% over i vekstavvik i uke 29 jeg, men det var visst ingenting å tenke på.. var langt unna et tall man burde bekymre seg over sa hun.. :-)

Men hva ligger snittet på i uke 32 egentlig? Står 2100 gram på babyverdenappen min i dag - stemmer det? :-)

Sendt fra mobilen.

Norsk standard/gjennomsnitt ligger på 3.7-3.8 kg ved termin,.. så 2100 er vel sånn sett ganske "riktig da" som utgangspunkt ved ukas begynnelse om man tenker at de nå legger på seg 200 gr pr uke fremover ... Sånn ca,det går vel litt i rykk og napp,pm ikke like voldsomt som tidligere.

Hvis jeg tar vekta jeg fikk estimert på ul uke 32 (1913gr og +2,6%) og regner på det får jeg at 1865gr er 100% =gjennomsnittet.
Hvor mye de vokser pr uke øker jo mot slutten av sv.skapet :)
Og så vokser de i rykk og napp, og så er det vanskeligere å måle korrekt jo lengre ut i sv.skapet vi kommer.
Sist sa legen til meg at 1mm feilmålt (f.eks om babyen gjør en pusteøvelse akkurat når de fryser skjermen) tilsvarer ca 10gr (gjelder for uke 32 i det minste).
Er vel derfor de har en 10%feilmargin på disse målingene (innenfor 10% feil er godkjent målt). :)

Så flott :) Mine gutter har vært 3880 og 3790, denne kommer ikke til å bli mindre, mener jm :P Men det er veldig gjennomsnittlig og fint, godt de legger bra på seg, betyr de har det fint i magen :) Og kg har ikke så mye å si for hvordan det er å få de ut, viktigere med hodestr :) Og det går som regel fint, uansett :)

og lille har det helt fint :)!!

er 8% + i vekst,så estimert til og være rundt 4kg til termin. han mente lille kunne være 2500 gr nå,synest det hørtes mye ut til og være 8 uker igjen .:p Nå kommer den til og gå opp ca 200gr i uken fremover. Litt stor men ikke veldig med andre ord:) det kan jeg leve med.

og hodet låg NED ;) blir spennende med kontroll hos jordmor neste uke ,om deb fortsatt ligger rett veg ;)
a

jeg fikk beregnet vekta på nurket da jeg var på 3d i uke 24 . han sa at om ungen vokste sånn som da ville jeg få ei prinsesse på rundt 4232 gr ved fødsel hjelpes tenkte jeg. gutten jeg har som er nr 2. veide 4210
jeg venter nurket vårt mellom 1-10 oktober.

jeg er veldig spent på ul jeg skal på 21.aug

a

jeg fikk beregnet vekta på nurket da jeg var på 3d i uke 24 . han sa at om ungen vokste sånn som da ville jeg få ei prinsesse på rundt 4232 gr ved fødsel hjelpes tenkte jeg. gutten jeg har som er nr 2. veide 4210
jeg venter nurket vårt mellom 1-10 oktober.

jeg er veldig spent på ul jeg skal på 21.aug

Det blir spennende ;)

Back
Topp